Podle údajů společnosti Ipsos Tambor nyní činí průměrná roční útrata českých uživatelů internetových obchodů 7 046 korun, zatímco klienti tradičního zásilkového obchodu si ročně objednají zboží za průměrnou částku 3 251 korun.

Češi na internetu také častěji nakupují. Například jednou až třikrát měsíčně v internetových obchodech nakupuje devět procent jejich zákazníků, zatímco u zásilkového obchodu jich jsou čtyři procenta. Méně častěji než jednou za půl roku nakupuje 26 procent klientů internetových obchodů a u zásilkových obchodů jich je 42 procent.

Uživatelé internetových obchodů mají v české populaci pětinové zastoupení. Naopak podíl klientů zásilkových obchodů činí deset procent a podíl lidí, kteří nakupují na internetu i v zásilkových obchodech, je 24 procent.

Předloni Češi ve webových obchodech utratili 18 miliard korun, což bylo o čtyři miliardy více než o rok dříve. Za loňský rok odborníci očekávají růst na 22 miliard a letos na 27 miliard korun. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen obvykle nižší cena zboží, ale také pohodlí a úspora času. Češi na internetu podle průzkumu GfK nejčastěji nakupují drobnou elektroniku. V zásilkovém obchodě má pak doménu oblečení a obuv.