Vynález se skládá z takzvaného emonáramku, který vypadá jako rekvizita z vědeckofantastického filmu, a světelné emomisky, která se má umístit blízko počítače obchodníka. Náramek prý senzorem snímá emoční stavy člověka podle změn na jeho kůži a vyšle rádiové signály k misce. Jak se pocity uživatele prohlubují, miska svítí žlutě, oranžově a nakonec červeně.

"Je možné říci, že přístroj měří to, jak se člověk potí," zjednodušil princip fungování racionalizéru Geert Christiaansen z firmy Philips Electronics, který se na projektu podílel. Uvedl také, že technická pomůcka je při určování emoční hladiny u lidí překvapivě rychlá a přesná, nerozlišuje však pozitivní a negativní pocity.

Paul Iske z nizozemské banky ABN Amro bank uvedl, že přístroj příznivě hodnotili zejména muži. "Ženy se při investování rozhodují méně emocionálně," podotkl Christiaansen. Firmy Philips Electronics a ABN Amro bank, jejichž společným dílem racionalizér je, nemají v úmyslu dát svůj výrobek v nejbližší době do běžného prodeje. "Je to zatím jen zkušební model," vysvětlil Christiaansen.