Hlavní obsah

Nizozemci vymysleli přístroj racionalizér, který má usnadnit rozhodování

Amsterdam

Obchodníkům, kteří mnohdy činí nepříznivá investiční rozhodnutí pod vlivem momentálních pocitů, má pomoci nový vynález nazvaný racionalizér. Přístroj měří hloubku emocí člověka a pomáhá mu tak vyvarovat se ukvapených rozhodnutí. Zkušební model racionalizéru bude podle agentury AP k vidění tento týden v Bruselu.

Foto: Profimedia.cz

Nový přístroj pomůže v rozhodování.

Článek

Vynález se skládá z takzvaného emonáramku, který vypadá jako rekvizita z vědeckofantastického filmu, a světelné emomisky, která se má umístit blízko počítače obchodníka. Náramek prý senzorem snímá emoční stavy člověka podle změn na jeho kůži a vyšle rádiové signály k misce. Jak se pocity uživatele prohlubují, miska svítí žlutě, oranžově a nakonec červeně.

"Je možné říci, že přístroj měří to, jak se člověk potí," zjednodušil princip fungování racionalizéru Geert Christiaansen z firmy Philips Electronics, který se na projektu podílel. Uvedl také, že technická pomůcka je při určování emoční hladiny u lidí překvapivě rychlá a přesná, nerozlišuje však pozitivní a negativní pocity.

Paul Iske z nizozemské banky ABN Amro bank uvedl, že přístroj příznivě hodnotili zejména muži. "Ženy se při investování rozhodují méně emocionálně," podotkl Christiaansen. Firmy Philips Electronics a ABN Amro bank, jejichž společným dílem racionalizér je, nemají v úmyslu dát svůj výrobek v nejbližší době do běžného prodeje. "Je to zatím jen zkušební model," vysvětlil Christiaansen.  

Reklama

Výběr článků

Načítám