"Situace se tak oproti minulému roku zlepšila, stále však zůstává prostor k dalšímu zdokonalování obchodních podmínek internetových prodejců, a to zejména v informování spotřebitelů o možnosti uplatnění rozporu s kupní smlouvou," sdělil právník SOS Jiří Žůrek, podle kterého letos všechna kritéria splnilo 21 obchodů, zatímco loni jich bylo 17.

Nejlépe si v letošním průzkumu vedly internetové obchody s mobilními telefony a textilem, které zákonem stanovené náležitosti obchodních podmínek splnily v průměru na 80 procent. Nejhůře naopak dopadly internetového obchody se sportovními potřebami a obchody s počítači a PC hrami, kde tento ukazatel činil 65 procent.

Nejvíce internetových obchodů splnilo informační povinnosti o totožnosti podnikatele (95 procent). Následovalo uvedení správné informace o možnosti spotřebitele odstoupit od smlouvy v zákonné lhůtě 14 dnů bez udání důvodu (80 procent) či správná informace o možnosti reklamace (73 procent). Naopak nejméně internetových prodejců uvedlo informaci o tzv. rozporu s kupní smlouvou (33 procent).

Internetový prodej stále na vzestupu

Internetový prodej je v Česku stále populárnější. Předloni Češi ve webových obchodech utratili 18 miliard korun, což bylo o čtyři miliardy více než o rok dříve. Za loňský rok odborníci očekávají růst na 22 miliard korun a letos na 27 miliard korun.

Za poslední rok v internetových obchodech podle průzkumu společnosti Factum Invenio aspoň jednou nakoupila už čtvrtina Čechů. Lidé na internetu pořizují především domácí spotřebiče, elektroniku a oblečení. Hlavním důvodem využití internetových obchodů je nejen nižší cena zboží, ale také pohodlí a úspora času.