Některé z nejnovějších televizorů jsou silné pouhý palec, tedy sahají jen 2,5 centimetru od zdi. Vzhledem k tomu, že běžné ploché televizory jsou silné zhruba 7,5 až deset centimetrů, není rozdíl tak šokující, jako když se ploché televizory objevily a začaly vytlačovat z trhu staré klasické.

Určitá skupina spotřebitelů je ale tenkými televizory přímo unesena. Richman mluví o lidech, kteří například mají předplacený více než jeden magazín o bytovém designu.

Ztenčování jde zároveň finančně na ruku výrobcům. Teď, když se ceny plochých televizorů dostaly z tisícovek až na 200 dolarů (na 3670 Kč), prosazují výrobci tenčí panely s nižší spotřebou a dalšími vymoženostmi včetně internetu. Za ně v dolarech opět můžou chtít tisíce. Ceny v poslední době srážela dolů nejen rivalita na trhu, ale i hospodářská recese.

Ultratenké televizory budou za dva roky standardem 

Mít v moderním bytě neforemnou bachratou televizi je v určitých vrstvách již faux-pas. Většina televizorů, které se dnes v USA prodávají, jsou již ploché. Tloušťka je navíc jednoduchý a zřetelný marketingový faktor, který se stejně jako úhlopříčka obrazu dá lehce změřit. Se stupněm kontrastu či rozsahem barev už to na první pohled tak jednoduché není.

Analytici dodávají, že ultratenké modely budou platit za nadstandard jen rok či dva, než se stanou normou. A pak si výrobci budou muset najít jiný způsob, jak utrácející spotřebitele zaujmout, napsala AP.

Výroba plochých televizorů se i za hospodářské krize zřejmě začíná oživovat. V poslední době oznámilo investice miliard dolarů do nových výrobních linek několik výrobců. Naznačili tím, že se odvětví po loňském poklesu vrací na plné využití výrobních kapacit. Nyní je poptávka po plochých televizorech silná zejména ve Spojených státech a Číně.