Zprávu o údajné schůzce nejvyšších šéfů nechtěl komentovat mluvčí ani jedné z firem. Informace se objevila v americkém listě The New York Times a na blogu All Things Digital listu The Wall Street Journal. V obou případech je schůzka popsána jako předběžná a neoficiální.

Jeden ze scénářů budoucí spolupráce podle AP předpokládá, že Microsoft by prodával reklamu na vyhledávači Yahoo. Společnost Yahoo by naopak pro Microsoft organizovala jeho zobrazovanou reklamu.

Schůzka nejvyšších představitelů znamená jeden z nejvýznamnějších posunů v jednání od loňského roku, kdy vedení Yahoo odmítlo nabídku na převzetí od Microsoftu. Ten za Yahoo tehdy nabízel 47,5 miliardy dolarů (zhruba 969 miliard Kč v aktuálním kurzu), Yahoo ale nabídku považovalo za nepřátelskou, převážně kvůli tomu, že firma sama sebe ocenila mnohem výše.

Zakladatel a někdejší ředitel Yahoo Jerry Yang nabídku Microsoftu odmítl a naopak prosadil v oblasti reklamy na internetu těsnější spolupráci s Googlem. Když antimonopolní orgány takovou dohodu zpochybnily, Yang chtěl s Microsoftem začít znovu jednat, ale šéf Microsoftu Steve Ballmer už ztratil zájem.

Yang v listopadu odstoupil z čela Yahoo a na jeho místo letos v lednu nastoupila Carol Bartzová. Ballmer v březnu řekl, že od nástupu Bartzové do vedení Yahoo s ní hovořil jen jednou, prý aby jí pogratuloval ke jmenování a řekl jí, že někdy v budoucnu by rád hovořil o navázání spolupráce.