Článek
Mluvčí společnosti se k této informaci odmítl vyjádřit. Firma nicméně již dříve uvedla, že pracuje na strukturálních změnách, které mají snížit výdaje a zlepšit produktivitu.
"Domnívám se, že tato firma ukázala mnohem více stability než většina jejích konkurentů. Současně si myslím, že je moudré pamatovat na to, že ekonomika zůstává otřesená," uvedl analytik Charles King z výzkumné společnosti Pund-IT.
IBM nyní vytváří zhruba dvě třetiny příjmů mimo Spojené státy a rozšiřuje pracovní sílu na rozvíjejících se trzích, jako jsou Čína a Indie, upozornila agentura Reuters.
Panasonic vyzval manažery, aby kupovali jeho zboží
Zajímavým způsobem se rozhodl z krizí bojovat japonský elektronický koncern Panasonic. Oslovil lidi z vrcholového a středního managementu, aby každý z nich utratil za zboží z produkce této skupiny nejméně 200 000 jenů (přes 48 000 Kč). Níže postavené manažery podnik vyzval, aby utratili nejméně 100 000 jenů.
Kampaň je dobrovolná. Panasonic ale patří mezi japonské společnosti ze staré školy, u nichž je loajalita vůči firmě hluboce zakořeněná.
Vedle nízké poptávky se Panasonic odvolává také na klesající ceny elektroniky a rostoucí kurz jenu, který japonské společnosti připravuje o příjmy z exportu. Za fiskální rok do března očekává Panasonic čistou ztrátu 380 miliard jenů. Bude to první celoroční ztráta po šesti letech. Podnik proto zrušil 15 000 míst a zavřel 27 továren ve světě, napsala agentura AP.