Hlavní obsah

Asijská mládež nemůže žít bez internetu a televize, ukázal průzkum

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Singapur

Mladí Asiaté jsou doslova posedlí médii. Většina asijské mládeže tráví denně průměrně deset hodin sledováním televize, na internetu, čtením časopisů či posloucháním rádia. Vyplývá to z průzkumu veřejného mínění uskutečněného agenturou Synovate.

Foto: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

Čtvrtina z 13 tisíc dotázaných dětí, kteří pocházeli z 12 zemí asijského kontinentu, uvedla, že nemůže žít bez internetu.

Článek

Téměř třetina ze zhruba 13 000 dětí a mladých lidí ve věku od osmi do 24 let, kteří se průzkumu zúčastnili, prohlásila, že svůj den plánuje podle oblíbených televizních pořadů, aby jim neunikl žádný díl seriálu, který sledují.

Čtvrtina dotázaných, kteří pocházeli z 12 zemí asijského kontinentu, uvedla, že nemůže žít bez internetu, a dvě třetiny každý den poslouchají hudbu. Nejvíce času ve společnosti médií stráví Korejci, a to více než 13 hodin, následuje je mládež z Hongkongu a Singapuru. Výsledky průzkumu jsou potěšitelnou zprávou pro prodejce rozmanitých druhů zboží využívajících reklamu.

"Tráví-li mladí denně tolik času užíváním médií, je pádný důvod se domnívat, že k nim pronikají informace o různých značkách zboží, a ovlivňují jejich rozhodování při nakupování," řekla Miranda Cheungová, ředitelka pobočky Synovate v Singapuru.

Podle společnosti Synovate má navíc velká část asijské mládeže slovo při rodinných nákupech, ať už se to týká drobných sladkostí, oblečení či dokonce výběru dovolené a automobilu.

Většina Němců by se vzdala partnera než internetu

Obdobný problém panuje i v sousedním Německu, kde mladí Němci ve věku kolem 20 let se raději vzdají auta nebo svého přítele, pokud by museli volit mezi nimi a přístupem na internet nebo mobilním telefonem. Vyplývá to z průzkumu mínění, který provedl německý svaz výrobců informačních technologií Bitkom.

Podle této ankety asi 84 procent dotázaných ve věku 19 až 29 let prohlásilo, že se raději zřeknou svého nynějšího partnera nebo automobilu, než by se vzdali připojení na internet. Život bez mobilu je nemyslitelný pro 97 respondentů, napsala agentura Reuters. Prezident Bitkomu August-Wilhelm Scheer tvrdí, že to neznamená, že "web je anonymní médium, které má na svědomí společenskou netečnost".

Každý druhý respondent uvedl, že díky chatovacímu fóru a internetovým komunitám získal nové přátele. Asi osm procent si našlo díky on-lineovým kontaktům nového partnera. "Web vytváří skutečné vztahy a důsledkem jeho využívání rozhodně není autismus a odlidštění," prohlásil Scheer. Přiznal se zároveň k tomu, že nemá-li během dovolené přístup na internet, propadá nervozitě.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám