Server byl spuštěn naostro ve čtvrtek odpoledne, ale brzy byl zahlcen příliš velkým množstvím zájemců. Na internetové adrese se objevilo oznámení, že činnost serveru bude obnovena opět v pondělí a že všechny zadané úlohy budou zpracovány. Stránka faismesdevoirs.com, tedy udělejmojeúkoly.com se představuje pod heslem: "Pokud na to nestačíš, jsme tu my."

Stačí, když školáci základních a středních škol naskenují nebo jinak dodají materiál ke zpracování až ze sedmi nejrůznějších předmětů. Práci za ně udělají učitelé, absolventi univerzit nebo vysokoškoláci, které k tomu najímá provozovatel serveru.

Žáci, kteří mají dostat hotový úkol do 24 až 72 hodin, se ale musejí zaregistrovat jako zákazníci a příslušný poplatek poslat pomocí kreditu mobilního telefonu nebo platebním příkazem přes bankovní kartu či přímo přes internet z bankovního konta. Pět eur stojí jednoduchý matematický úkol a 30 například náročná slohová práce.

Podle zakladatele stránky jde o legální činnost

Zakladatel stránky Stéphane Boukris, který je absolventem obchodní školy, podle internetové stránky listu Le Parisien ujišťuje, že jde o stoprocentně legální záležitost. Je prý hrdý na to, že založil první server tohoto typu na světě. Podle něj se ještě před rozjezdem služby přihlásilo několik tisíc zájemců.

Podle šéfky učitelských odborů Frédérique Roletové jde o sprosté kupčení se vzděláním, které přivede děti z hlediska školního prospěchu do záhuby. Předseda sdružení rodičů školáků Jean-Jacques Hazan vyjádřil názor, že služba popírá samotný princip vzdělávání. "Nejdůležitější na úkolu není známka, ale konfrontace žáka s problémem, který se snaží vyřešit," upozornil.

Ministr školství Darcos zase řekl, že nejlepším místem pro získávání vzdělání a opravování úkolů je státní škola. Boukris jakoukoli kritiku, která zachází až do obvinění, že navádí žáky k podvodu, striktně odmítá. Podle něj objednavatel jeho služby nedostane jen udělaný úkol, ale i analýzu toho, jakým způsobem se dospělo k výsledku, aby studenti výsledek práce chápali.

Sám přiznal, že na střední škole si několikrát zaplatil u nadanějších spolužáků vypracování úkolu, protože sám na to nestačil. Podle kritiky dalších pedagogů ale internetová pomoc bude sloužit hlavně línějším studentům z movitějších kruhů, aby se bez námahy vypořádávali s předkládanými úkoly, což ovšem není ani z výchovného hlediska pro jejich pohled na svět přínosné.