Hlavní obsah

Na internetu se draží už i neúspěšný trenér

Právo, Petr Blahuš

Legendární dětský komiks Čtyřlístek, neúspěšného trenéra nebo internetovou doménu www.topolanek.com, to vše nabízejí lidé na internetových aukcích, které se u nás stávají novým fenoménem. Mezi významné internetové „aukční síně“ patří u nás iKup.cz, Aukce. cz, Odklepnuto.cz nebo ebum.cz. V zahraničí kraluje podobným serverům bezkonkurenčně eBay.

Článek

„Od počátku roku se nám zaregistrovalo více než 31 tisíc uživatelů, odhadujeme ale, že se lidé budou chtít zbavovat nevhodných vánočních dárků ještě i nyní v únoru,“ řekla Právu mluvčí internetové aukční síně Aukro Lenka Hanušová. Počet prodaných věcí je podle ní vždy v lednu průměrně o 14 procent vyšší než v prosinci.

O ceně rozhoduje zájem kupujících

Rok od roku stoupá i hodnota nabízeného zboží. Zatímco za leden 2008 se na Aukru prodalo zboží za více než 153 miliónů korun, letos tato rekordní hranice padla už za necelé tři týdny. „Nárůst nabízeného zboží, zejména u věcí nabízených za pevnou cenu, ale pozorujeme i v jiných měsících,“ uvedla Hanušová.

Jak řekla, lidé se snaží zbavit hlavně elektroniky, mobilních telefonů, oblečení, dětského zboží nebo sběratelských předmětů. Právě mezi posledně jmenovanou kategorií se dají často nalézt zcela originální věci.

„Dražíme tu nejen staré mince a známky, ale i sbírky hraček z kindervajíček nebo staré Čtyřlístky. Vše ale přebil jeden nespokojený hokejový fanoušek, který v aukci nabízel nepopulárního českobudějovického trenéra Ernesta Bokroše,“ dodala.

Na prodej je i doména českého premiéra

Mezi kuriozity patří i nabídka k zakoupení internetové domény www.topolanek.com za cenu hrubého premiérského platu. Kromě těchto do značné míry raritních nebo recesistických kousků lze ale často na internetových aukcích narazit i na dražby velmi cenných věcí, například uměleckých předmětů nebo i celých nemovitostí.

„Jejich cena dosahuje několika miliónů korun. Například v aukci, která se týkala pronájmu VIP skyboxu v Sazka areně v Praze na koncert Madonny v roce 2006, musel zájemce, toužící si vychutnat požitek z koncertu se svými obchodními partnery, zaplatit více než 800 tisíc korun,“ dodala Hanušová.

Mnohdy se tak za prodej přes internet dá získat mnohem více, než jaká je skutečná cena věci. O její hodnotě totiž rozhoduje právě zájem kupujících.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám