Nový model bude mít jen asi čtvrtinovou hloubku proti modelům, které jsou běžně na trhu. Elektřiny by měl spotřebovávat jen zhruba polovinu než je obvyklé.

Panasonic je největším světovým výrobcem plazmových televizorů a od nového modelu si slibuje, že se mu s jeho pomocí podaří mezi spotřebiteli podpořit zájem o nákup elektroniky. V době hospodářských problémů mají lidé snahu omezovat výdaje. Na druhém místě ve výrobě plazmových televizorů je korejský Samsung Electronics.

Nový model má hloubku jeden palec

Panasonic má v úmyslu v příštím fiskálním roce, který v Japonsku začíná v dubnu, zvýšit prodej LCD a plazmových televizorů asi o 50 procent na 15,5 miliónu kusů.

Plazmový televizor s úhlopříčkou 50 palců (asi 127 cm) a hloubkou jednoho palce by měl spotřebovávat asi 260 kilowatthodin ročně. Cena takového přístroje bude činit asi 600 000 jenů (asi 150 000 Kč). Model s úhlopříčkou 54 palců bude stát kolem 700 000 jenů (asi 173 000 Kč).

Na americkém trhu se takový model plazmového televizoru objeví zřejmě v průběhu letošního léta.