Prodej PC táhnou především notebooky, jejichž odbyt roste ročně o desítky procent. Loni se jich poprvé prodalo více, než klasických stolních počítačů. Zájem o tzv. desktopy naopak stagnuje.

"Růst notebooků je způsobem zejména aktivním oslovováním nových části trhu, především domácností a živnostníků, pro které je notebook přirozenou první volbou. Nadále stabilní prodej vykazují desktopy ve firemní sféře, především u velkých zákazníků," uvedl marketingový manažer počítačové divize HP v ČR Petr Trešl.

Poptávku po počítačích podle produktového manažera firmy Acer Tomáše Čecha podporuje pokles jejich ceny i rozšíření do nových prodejních kanálů, zejména na internet a do obchodních řetězců.

Cena přenosných PC v nejnižších kategoriích proti loňsku klesla o deset až 20 procent a začíná pod hranicí 10 000 korun. Podle odborníků se ale lidé začnou přiklánět k lépe vybaveným PC s větším výkonem a cenou mezi 15 000 až 20 000 korun, které se více hodí pro stále náročnější multimediální aplikace.

V příštím roce by měl prodej počítačů v Česku přesáhnout 1,4 miliónu kusů a o rok později by měl vzrůst o 220 000 PC.