"Po skončení letošního ročníku vše vyhodnotíme, jednou z variant je, že oba veletrhy půjdou dál vlastní cestou," řekl generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Škrla. Zájem firem o veletrhy Invex a Digitex v posledních několika letech klesá. Zatímco před dvěma lety na akcích vystavovalo 580 firem, loni jich bylo 519 a letos pouze 310.

Přečtěte si také: Největším lákadlem Digitexu je obří LCD televizor s úhlopříčkou 108 palců.

Invex zažíval boom ve druhé polovině 90. let, kdy na něj přicházelo každý rok kolem 130 000 lidí, loni prošlo branami kolem 80 000 návštěvníků. Letos dokonce veletrh navštíví jen cirka 4000 lid denně.

"Dnes už je jisté, že v současné době internetu už Invex nebude nikdy takový, jako před deseti lety. Invex směřuje ke stále větší odbornosti. Posílit bychom jej mohli ještě o další obory jako je například zemědělství nebo strojírenství, kde se informační technologie stále více používají. Naopak Digitex je čistě spotřebitelský veletrh, který by mohl vést samostatně dál svůj vlastní život," řekl Škrla.