Hlavní právník Intelu Bruce Sewell uvedl, že firma se proti rozhodnutí s největší pravděpodobností odvolá. "Rozhodnutí nás zklamalo. Domníváme se, že KFTC (Korejská komise pro poctivý obchod) nepochopila, nebo se možná jen rozhodla ignorovat velkou část důkazů, které popírají její závěry," řekl Sewell.

KFTC uvedla, že Intel v letech 2002 až 2005 nabízel jihokorejským výrobcům počítačů slevy pod podmínkou, že nebudou nakupovat procesory od menšího konkurenta Advanced Micro Devices (AMD).

"Slevy Intelu byly poskytovány výměnou za nepoužívání konkurenčních produktů. To narušilo konkurenci na trhu omezením volby místních výrobců počítačů při výběru obchodních partnerů," píše se ve sdělení komise.

Obvinění Intelu padly i v New Yorku

Americký stát New York vyšetřuje od ledna letošního roku největšího světového výrobce počítačových procesorů, firmu Intel. Úřady se opět snaží zjistit, zda Intel neporušuje antimonopolní zákony.

"Naše vyšetřování chce určit, zda Intel nesprávně využíval monopolní síly k vyloučení konkurence nebo potlačení inovace," uvedl Cuomo. "Zjišťovat ale budeme i to, zda Intel nezneužíval své síly k odstranění konkurenční hrozby či poškozování konkurence v rozporu s antimonopolními zákony státu New York i v rozporu se zákony federálními," doplnil prokurátor.

Mluvčí Intelu se k oznámení prokuratury odmítl vyjádřit. Podnik sídlí v kalifornském technologickém centru Santa Clara a problémy s úřady více zemí má opakovaně.

Intel vyšetřuje také EK

Intel kvůli obvinění z porušování antimonopolních zákonů vyšetřuje také Evropská komise (EK). Aparát obvinil Intel loni 27. července. Také podle EK se Intel snaží vytlačit z trhu svého menšího rivala Advanced Micro Devices (AMD).

Intel podle tvrzení komise prudce snížil ceny a dostal se s nimi pod úroveň nákladů, kromě toho nabízel i výrazné slevy.

EK plní v Evropské unii několik úkolů a funguje také jako antimonopolní orgán. V pravomoci komise je mimo jiné udělovat pokuty firmám, u nichž shledá, že porušily zákon. V krajním případě se může pokuta vyšplhat až na deset procent z tržeb, kterých firma dosáhne po celém světě.