Programy HBO se v iTunes poprvé objevily již v úterý a internetový obchod nabízí epizodu za 1,99 či 2,99 dolaru, tedy za 32 či 48 korun. HBO se tak stala jedinou televizí, která může v iTunes jednotlivé díly seriálů prodávat za vyšší cenu než standardních 1,99 dolaru.

Viceprezident Apple pro iTunes Eddy Cue dodal, že i při vyšší ceně některých pořadů je nabídka v iTunes stále levnější, než když jejich díly spotřebitel koupí v balíku celé série na DVD. Vyšší cenu má například seriál Sopránovi, který barvitě líčí život mafiánského bosse z New Jersey a jeho rodiny. HBO se zároveň pokouší nabídnout stahování své produkce do osobních počítačů vlastní cestou.

Tato služba ale není příliš rozšířená. Apple se o příjmy z prodeje hudebního a filmového materiálu přes iTunes dělí s podniky, které jí obsah poskytly. Většina peněz tak jde zpět filmovým studiím, televizním kanálům a nahrávacím společnostem. iTunes se proto stala favoritem nezávislých hudebníků a dalších umělců, jejichž produkce by se jinak k širší veřejnosti nedostala.

Mediální společnosti z iTunes radost nemají

A to kvůli tomu, že Apple drží pevnou ruku nad svou jednotnou cenovou strategií. Nejmarkantněji ji odmítla skupina NBC Universal, která své pořady z iTunes loni na podzim stáhla - právě kvůli nemožnosti rozrůznit ceny.

NBC pak své pořady umístila na konkurenční Zune Marketplace od Microsoftu, který má flexibilnější cenovou politiku. Cue dodal, že NBC je teď jedinou z velkých televizních skupin, jejíž nabídka v iTunes chybí. Prodejna nyní nabízí 800 různých pořadů a jednotlivých kopií epizod již prodala 150 miliónů.

Obchod iTunes není pro Apple nijak extrémně výnosný sám o sobě; z loňských tržeb 24 miliard dolarů nevytvořil ani desetinu. Je ale velkým motorem pro odbyt multimediálních přehrávačů iPod a počítačů Macintosh.