Tento exkluzivní telefon, Phonebraver, je nyní ještě ve fázi vývoje u třetího největšího japonského mobilního operátora Softbank a v prodeji bude v dubnu. Inspirován je postavou z japonského televizního seriálu.

Jeho článkovité ruce a nohy nejsou uváděny do pohybu motorem, ale jeho tělíčko (obrazovka) je jako živé. Podle Softbank je dosti inteligentní, aby odhalil, jaké má uživatel zvyklosti, a dokáže mu říci několik více či méně lichotivých, ale výstižných poznámek.

Jestliže například majitel mobilu volá jedné osobě několikrát denně mimo pracovní dobu, bystrý robot mu může uštědřit poznámku na způsob: "V poslední době jí (mu) voláš nějak často, ne?" vysvětluje mluvčí Softbank. Při tom mobil jen mrkne očkem nebo se zlomyslně usmívá.

Operátor společně s japonským výrobcem tohoto telefonu třetí generace Toshibou a počítačovými experty studuje možnosti dalších funkcí, zejména dialogu mezi robotem-mobilem a jeho majitelem.

Operátor Softbank, který má méně zákazníků než jeho konkurenti NTT DoCoMo a KDDI, se snaží získat části trhu a nabízí přístroje s překvapivým designem, přičemž se snaží přizpůsobit vkusu nejrůznější klientely.

Již nyní nabízí mobily v barvách mimořádně populárních příběhů robota Gundama. Chystá se rovněž společně s Disneyem vyrábět mobily, které mají lákat dvacetileté Japonce Mickey Mausem a zástupem postaviček, které ho provázejí.