MySpace vede podle listu rozhovory s firmami Universal Music, Sony BMG, Warner Music a EMI. V případě úspěchu rozhovorů by se MySpace připojila k firmám Amazon.com, Wal-Mart a dalším podnikům, které se snaží útočit na dominantní postavení obchodu iTunes společnosti Apple v internetové hudbě.

Služba firmy MySpace by byla na rozdíl od prodejny iTunes založena na příjmech z reklamy. Kromě bezplatného poslechu hudby by pravděpodobně uživatelům nabízela také možnost stáhnout si za poplatek vybrané hudební soubory. MySpace je se zhruba 110 milióny uživatelů největším společenským serverem na světě a patří do skupiny News Corporation, kterou ovládá mediální magnát Rupert Murdoch.

Na budování hudebních serverů financovaných reklamou pracují také další společnosti, například Spiral Frog, LastFM, Qtrax a Imeem. Nahrávací firmy je podporují, protože od nich dostávají licenční poplatky a protože doufají, že tak spotřebitelům zjednoduší přístup k hudebním novinkám, což by v konečném důsledku mohlo podpořit jejich prodej.

Průkopníkem distribuce hudby po internetu se stala společnost Napster, která koncem 90. let umožnila bezplatnou výměnu hudebních souborů. Brzy se ale stala trnem v oku velkých nahrávacích firem, kterým začaly klesat tržby.

Podnik sérii žalob neustál a v červenci 2001 musel odejít ze scény. O dva roky později ale začal podnikat jako legální placená služba, která autorská práva neporušuje.