Můžete nám něco o sobě říci?

Jmenuji se Václav Pajkrt. Je mi 25 let. Pracuji jako grafický designér v reklamě. Komerční grafika je opravdu odlišná od mé osobní tvorby. Možnost utéct od reality do světa fantasie je pro mě relaxace.

Kdy jste se setkal poprvé s 3D grafikou?

Bylo to v roce 1996 na systému MS-DOS. V té době jsem ještě neměl žádný přístup k internetu, takže samovýuka probíhala stylem "pokus, omyl". Asi zhruba před 5 lety sem se mírně odklonil od 3D modelování a začal jsem experimentovat s matematickými tvary jako jsou fraktály. Přišly mi hodně zajímavé a v té době ještě neokoukané. Mým cílem bylo spojit moje zkušenosti z 3D grafiky právě se zajímavými tvary.

Kde čerpáte inspiraci a jak vaše dílo vlastně vznikalo ? 

Inpirace pro mé scény pochází jak z makra,tak ze záběrů ze skenovacího elektronového mikroskopu. Viz. třeba stránky www.eyeofscience.com a nebo třeba tvorba slavného Lennarta Nilssona www.lennartnilsson.com

Takže námětem jsou i živé mikroorganismy?

Ano, záměr pro většinu mých obrazů je vytvořit nějaký zajímavý organický tvar nebo zvláštní strukturu, která by mohla připomínat mikroorganismus, bakterii nebo prostě jen nějaký organický mikrosvět. Já tomu říkám jednoduše: chci prostě vytvořit něco, co je zajímavé pro oko.

Jak vůbec vznikalo vaše vítězné dílo?

Dílo vznikalo z různých experimentů s matematickými tvary. Během experimentování v programu jsem vytvořil zhruba 10 podobných variant. Tyto varianty jsem uložil a vybral z nich nejzajímavější objekt. Scénu s objektem jsem nasvítil čtrnácti světly a nechal přes noc vykreslovat což zabralo asi 8 hodin...

Takže o nic jednoduchého nešlo, můžete nám postup ještě trochu přiblížit?

Druhý den jsem vzal tento nedodělek do grafického editoru a začal upravovat obraz. Jednalo se o simulaci hloubky ostrosti (depth of field) a simulace vady optiky, tedy chromatická aberace, barevné korekce, rozostření a přidání digitálního šumu.

S jakými programy nejčastěji pracujete?

Ze softwaru používám Xenodream (fraktály), někdy Luxology Modo nebo Lightwave3D a Adobe Photoshop pro pozdější úpravy.

Děkuji za rozhovor.