Acer na domácím trhu prodal 179 717 PC a o 16 000 počítačů tak předběhl druhý Hewlett-Packard, který byl nejprodávanější značkou v tzv. regionu EMEA, tedy v Evropě, na Středním východě a v Africe. Třetí pozice patřila počítačům Asus s více než 118 000 prodanými PC.

Tradičně nejsilnější bylo poslední čtvrtletí roku, kdy výrobci prodali na českém trhu 358 660 počítačů. "I konec roku 2007 potvrdil pokračující nárůst prodeje notebooků. Prodej stolních počítačů byl u mnoha prodejců slabší, než se čekalo," řekl šéf české pobočky Gartneru Oldřich Příklenk. Tržní podíl notebooků v posledním čtvrtletí roku přesáhl 56 procent. Zhruba čtvrtinu kupců nových PC tvořily domácnosti.

Šéf marketingu počítačové divize HP ČR Petr Trešl informoval o tom, že loni na firemním trhu dominovaly PC vybavené procesory Intel. Konkurenční AMD se pak uplatňovaly spíše na spotřebitelském trhu, který kladl větší důraz na velikost pevného disku či paměti za dostupnou cenu.

Český trh byl nadprůměrný

Český trh rostl téměř dvojnásobným tempem proti zbytku světa. Celosvětový prodej osobních počítačů loni stoupl o 14 procent na 269 miliónů PC. První místo na trhu obsadil Hewlett-Packard, který zvýšil prodej o 30 procent na 50,5 miliónu počítačů.

V letošním roce odborníci očekávají další dvouciferný nárůst prodeje tažený především růstem zájmu o notebooky. Tempo růstu by ale podle Trešla mělo být o něco pomalejší."Letos bude zajímavé sledovat očekávaný útok nových procesorů AMD na dvou a čtyřjádrové čipy Intelu," dodal. Na prodeji by se podle něj mohl projevit i chystaný vstup značek Dell a Lenovo na spotřebitelský trh.

Podle analytiků Gartneru budou firemní desktopy i nadále nejčastěji vybaveny mikroprocesory Intel. Všem uživatelům Gartner doporučuje nejméně dva GB paměti. Většina notebooků na trhu má už dnes širokoúhlý displej, běžné je i využití Wi-Fi adaptérů.