Článek
Ve srovnání s rokem 2006 se růst zpomalil. To podle Jana Horny z HorMartu souvisí s relativní nasyceností českého trhu. "Webové stránky prezentačního charakteru jsou dnes poměrně běžnou záležitostí, ať už jde o firemní weby nebo osobní prezentace. Novým impulsem pro rychlejší růst webhostingového odvětví tak může být postupný přechod k webovým službám, které budou zprostředkovávat obousměrnou komunikaci a usnadňovat reálný život," dodal.
Podle Horny se na vyspělejších trzích začíná prosazovat trend nazývaný Web 2.0, který představuje přeměnu internetu v univerzální komunikační platformu. Významnou roli budou hrát nové technologie, například virtualizace, která usnadňuje poskytovatelům prostoru správu počítačové infrastruktury. Letos by měly příjmy z webových pronájmů vzrůst na 550 miliónů korun.
Dlouhodobě nejúspěšnějšími pronajímateli webového prostoru jsou na domácím trhu firmy Active 24 a Internet CZ. Společně spravují téměř polovinu pronájmů webového prostoru.
Největší pronajímatelé webového prostoru v roce 2007 | ||
---|---|---|
pořadí | firma | počet pronájmů na konci roku 2007 |
1. | Active 24 | 42 000 |
2. | Internet CZ | 37 200 |
3. | Zoner Software | 22 100 |
4. | Ignum | 15 700 |
5. | Nethost | 13 100 |
6. | Pipni | 10 500 |
7. | Web4U | 10 100 |
8. | Telefónica O2 | 8800 |
9. | Český Hosting | 7500 |
10. | Super Hosting | 5800 |
zdroj: HorMart |