V rámci diskuse vyplynulo, že ročně přibude asi 10 % nových uživatelů českého internetu.

Podle statistik firmy NetMonitor.cz se v Česku objevuje pravidelně na internetu asi jedna třetina všech uživatelů. Za dva roky tato hodnota přitom vzrostla téměř o desetinu.

Statistika ukazuje, že počet uživatelů, kteří tráví na světové síti jeden až pět dní v měsíci, tvoří asi dvacet procent všech webových brouzdalů. Tato stabilní hodnota pravděpodobně zahrnuje i nové uživatele, kteří jsou ve webovém prostředí nováčky.

Internetová reklama roste

Pokud se zaměříme na peníze, které se točí kolem médií a internetu, tak můžeme globálně říci, že investice, reklama a výdělky stále rostou. V současnosti například internet ukrajuje 6 % reklamního trhu, ale to jen v tom případě, pokud počítáme klasickou bannerovou inzerci.

Do roku 2010 by měl podíl reklamy na internetu přesáhnout 10 procent. Do dvou let by přitom výdaje inzerentů ve webovém prostoru měly převýšit tu, která je nyní vydávána do rádií. Tempo růstu se pak v dalších několika letech předpokládá okolo 25 %.