Hlavní obsah

Vyhledávání kraluje Seznam, Atlas a Centrum oslabují

Novinky, adr
PRAHA

Nejpoužívanějším vyhledávačem v Česku je stále Seznam. Podíl počtu návštěv, využívajících jej k vyhledávání na internetu, se stabilně drží na úrovni téměř dvou třetin. Podle služby Navrcholu.cz, která měření provedla, naopak oslabují vyhledávače Centra a Atlasu.

Článek

Podíl největšího českého vyhledávače Seznam.cz se za první tři čtvrtletí roku 2007 významně nezměnil a stabilně dosahuje výše přes 60 %. Jednička ve vyhledávání tedy může být spokojena, neboť se jí dosud daří úspěšně odolávat tlaku ze strany Googlu a udržovat si svůj více než dvojnásobný náskok.

Dvojkou se stal Google s podílem ve vyhledávání na českém internetu asi 29 procent podílu. Další dva vyhledávače, doplňující "velkou čtyřku", tedy Centrum a Atlas, pomalu ztrácejí mezi českými uživateli na významu. Centrum má ve vyhledávání už pouze necelý 4% podíl, Atlas dokonce méně než 2%. Trend potvrzuje masivní propad zájmu o oba tyto vyhledávače.

Poslední sledovaný vyhledávač Jyxo využívají pouze jeho nejvěrnější. Jyxo se však snaží zvětšit svůj podíl na trhu vyhledávačů. Jeho provozovatelé zahájili úzkou spolupráci s operátorem Telefónica O2.  

Posledním zajímavým údajem z nejnovějších statistik může být samostatné číslo za vyhledávání prostřednictvím služby Firmy.cz, kterou Seznam vyčlenil ze svého kompletního katalogu počátkem ledna 2007 a která představuje silné strategické odlišení od aktuálních možností globálního Googlu.

V současné době dosahuje samotné vyhledávání prostřednictvím "seznamáckého" Katalogu firem a institucí celkového podílu 6,48 %.

Vývoj podílu vyhledávačů
VyhledávačČervenec 2006Říjen 2006Leden 2007Říjen 2007
Seznam61,10 %63,39 %62,53 %62,30 %
Google23,48 %23,85 %24,75 %28,87 %
Centrum5,37 %4,72 %4,84 %3,39 %
Atlas2,86 %2,38 %2,58 %1,53 %
Jyxo0,79 %0,57 %0,42 %0,24 %
Zdroj: Navrcholu.cz
Měření bylo provedeno analýzou URL odkazujících na měřené weby. Za příchod z vyhledávače se považuje takový, který vedl k zahájení návštěvy na měřeném webu. Na tvorbě metodiky se podílela společnost Factum Invenio.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám