Nástup rychlého připojení k internetu opět změnil způsob získávání a poslouchání hudby.  Lidé hudbu nakupují přes webové obchody, nebo stahují nelegálně.

To však nic nemění na tom, že se z domácího počítače stalo centrum pro informace a zábavu a že je nedílným prvkem mnoha domácností.

Změnil se způsob poslechu hudby

Zajímavé je, jak lidé nejčastěji poslouchají hudbu. Podle sdružení CEA více než 70 % dospělých Američanů, kteří jsou připojeni k internetu, poslouchají audio prostřednictvím počítače. Ve srovnání s 34 % v roce 2005 se jedná o slušný nárůst.

Většina z nich má k počítači připojené dva reproduktory. Pouze 9 % uživatelů poslouchá hudbu přes systém se čtyřmi a více reprobednami.

Třetina z nich si stěžuje na malou kvalitu zvuku. Téměř polovina (49 %) těchto uživatelů si přitom myslí, že "skvěle znějící zvuk" podá cédéčko. Kupodivu jen malá část lidí má počítač propojen s domácím audio systémem, který by zvýšil kvalitu reprodukovaného zvuku. Jedná se o 9 procent lidí. 

Domácí posluchači audia z PC jsou většinou mladší (ve věku pod 30 let). Asi polovina posluchačů ve věku mezi 18 až 24 lety tráví domácím poslechem hudby z počítače více než šest hodin týdně.

Evropské hudební portály na vzestupu

Podle průzkumu jsou hlavními důvody, proč lidé poslouchají audio obsah ze svých počítačů, pohodlí a efektivita. Vůbec nejčastěji respondenti uváděli, že při tom mohou pracovat, že jejich počítač uchovává hudbu, převádí obsah a stahuje další a dodávali, že mají nad přehráváním audia větší kontrolu.

Analýza trhu světových placených online hudebních služeb, kterou provedla IDC, ukázala, že podíl amerických zákazníků v roce 2005 dosáhl 66,9 %. Do roku 2010 se má jejich podíl snížit na 38,7 %, protože se zvýší počet uživatelů z ostatních částí světa.

To ukazuje na slušný potenciál evropského trhu. Vedle toho je důležitým faktem i zjištění, že zatímco v roce 2006 tvořily online hudební služby celosvětově 5,6 % celkových tržeb hudebního průmyslu, do roku 2010 se předpokládá nárůst tohoto podílu až na 15,7 %.