Zatím má tuto možnost přes 50.000 zákazníků a dalších 90.000 zásuvek přibude v letošním roce, uvedl na dnešní tiskové konferenci obchodní ředitel TES Media Dušan Jelínek. Firma se zaměří hlavně na domácnosti.

Vedle vysokorychlostního internetu se chce společnost, která oznámí svůj název až na konci 2. čtvrtletí, zaměřit na rozšíření počtu programů nabízených přes kabelovou televizi a na kvalitu zákaznických služeb. V současnosti má kolem 275.000 zákazníků a dalších 230.000 je připojeno ke kabelovým rozvodům, ale služby nevyužívá. Do dvou let chce současná dvojka na trhu přejít na digitální vysílání, které umožní znásobení možné nabídky programů ze současných zhruba 40 kanálů i nové služby, jako je video na přání nebo interaktivní televize.

Nová firma sjednotí programovou nabídku a v několika krocích nabídne společné ceny. O jejich výši nechtěli zástupci firmy zatím hovořit. Podle dosavadního generálního ředitele Intercable Luboše Řežábka firma změní ceny k 1. dubnu.

Telefonní služby společnost podle generálního ředitele Roberta Gardnera nabízet nebude, protože tato část trhu není kvůli velké konkurenci ostatních operátorů i mobilních firem příliš atraktivní.

Intercable a TES Media mají od poloviny ledna společné vlastníky, když Intercable ovládlo konsorcium firem JP Morgan Partners, AIG a Baring Communications, které vlastní majoritu i v TES Media. Fúze si vyžádá zhruba 70 milionů eur (2,2 miliardy korun), které zčásti poskytlo konsorcium čtyř financujících bank. Hospodaření obou firem je zejména kvůli vysokým odpisům a finančním nákladům ztrátové. Intercable loni vykázala výnosy 530 milionů korun.

Největší kabelovou společností na trhu je UPC ČR se zhruba 370.000 zákazníky kabelové televize a přibližně 20.000 uživateli internetu.