Yahoo! se dříve specializovalo na základní služby spojené s poskytováním elektronické pošty a některých doprovodných služeb, takový model se ale mnoha firmám neosvědčil. Nyní tudíž proniká i do jiných segmentů a snaží se své aktivity diverzifikovat, uvedla agentura AP.

"Firmy budou moci ve světě společně nabízet nejdůslednější a nejrozmanitější škálu integrovaných marketingových řešení," uvedl šéf Yahoo! Terry Semel. Firma se bude moci věnovat rovněž placené reklamě a speciálním nabídkám, které budou šité klientům na míru. K takovým službám patří například kontextová reklama.

Společnost Overture se dříve jmenovala GoTo.com. Systém, který firma používá, zadavatelům reklamy umožňuje poptávat místo pro svou reklamu a odkazy na určitých stránkách. Aukce potom také rozhodne, v jakém pořadí a podle jakých klíčových slov se reklama objeví v odkazech.

Overture sídlí v kalifornské Pasadeně a výsledky aukce nabízí na mnoha internetových stránkách, včetně Yahoo!. Tyto firmy pak mají nárok na podíl z příjmu, který vzniká poté, co na odkaz na internetu někdo klikne. Yahoo! za akcii Overture nabídne 0,6108 vlastní akcie a doplatek 4,75 USD.

Kontrakt ještě musejí schválit akcionáři a regulační orgány, až potom se Overture stane součástí Yahoo!. Ředitel Overture Ted Meisel bude přímo podřízený Danovi Rosensweigovi, což je provozní ředitel firmy Yahoo!. "Teď budeme vlastnit všechny důležité prvky vyhledávání na internetu," uzavřel šéf Yahoo! Semel.