Hlavní obsah

Helpdesk Seznamu: delší pracovní doba a nový software

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Přes 150 uživatelských dotazů během jedné minuty řeší kontaktní místo technické podpory Seznamu, tzv. helpdesk. Se stoupající návštěvností služeb Seznamu (přes 2 milióny lidí denně) lze očekávat další růst dotazů, zasílaných emailem nebo telefonicky na linku 234 694 430, uvedli zástupci Seznamu.

Článek

Podle mluvčí Seznamu Rity Gabrielové se uživatelé Seznamu na helpdesk obracejí nejčastěji v případě technických potíží, například při zapomenutí hesla do emailové schránky, při opakovaně neúspěšném přihlášení na Seznam nebo při ztrátě dat z jakéhokoliv důvodu. Za jediný den stihne helpdesk vyřešit kolem 75 telefonátů a odeslat průměrně 3 500 odpovědí na požadavky uživatelů.

V Seznamu jde o velice vytížený tým lidí, vyškolených pro profesionální technickou pomoc po telefonu. Uživatelé nejsou v takových situacích vždy příjemně naladěni a ne vždy mají pochopení pro pravidla, která pracovníkům helpdesku například nedovolují prozradit zapomenuté heslo do emailové schránky uživatele.

Jindy se jedná o problém na straně uživatele, který se zabezpečením služby na Seznamu nesouvisí. Přesto jej musí pracovníci helpdesku umět diagnostikovat a aspoň částečně pomoci k jeho řešení. Některé uživatelské dotazy helpdesk ukládá do "zlatého fondu Seznamu", například ten, kdy uživatel žádál o "o laskavé sdělení kontaktu (i s mailem) na ředitelství či vedení internetu v ČR."

Pro snadnější evidenci a rychlejší řešení uživatelských dotazů hledal Seznam desktopové řešení. Koncem roku 2006 byla vybrána společnost ALC, spol s r.o. ze Žďáru nad Sázavou. Ta upravila svůj informační systém Helpdesk IT podle potřeb Seznamu. Nasazen byl v únoru 2007. Jeho zprovoznění přineslo hned několik výhod:

Nový Helpdesk Seznamu:
Dotazy uživatelů jsou číslovány a celá komunikace k danému problému uživatele vedena pod jedním číslem.
Dotazy se třídí na jednoduché a složitější, které se přidělují vyškoleným operátorům.
Systém ukazuje historii dotazu a jméno řešitele.
Systém poskytuje přehled o práci helpdesku a dává tak zpětnou vazbu o jeho provozu.

Už po měsíci provozu nového softwaru je podle Gabrielové zřejmé, že značně urychlil práci operátorů a zpřehlednil evidenci dotazů. Kromě toho helpdesk rozdělil svůj tým pro práci na směny a pokryl tak delší časový úsek všedního dne. Helpdesk je dostupný od 7.00 do 20.00 hodin.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám