Hlavní obsah

V USA začali prodávat Apple TV

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Americká společnost Apple začala prodávat nové multimediální zařízení Apple TV. Díky přístroji je možné na televizní obrazovce sledovat filmy, přehrávat hudbu a prohlížet fotografie, které si uživatel uložil na počítači. Apple TV pracuje prostřednictvím bezdrátového spojení a podle výrobce je schopen přenést na obrazovku obsah skoro v takové kvalitě jako přehrávač DVD.

Článek

V přístroji je možné uchovat až 50 hodin videa, 9000 skladeb nebo 25 000 fotografií, případně libovolnou kombinaci všech tří formátů až do naplnění kapacity paměti. Pro Apple to znamená zatím nejvýraznější pokus proniknout do obývacích pokojů a snažit se přilákat pozornost spotřebitelů.

Apple TV se prodává zatím jen v USA, kde Apple jeho cenu stanovil na 299 dolarů (asi 6290 Kč). Přístroj má stříbrnou barvu a je na něm bíle vyobrazeno nakousnuté jablko jako logo firmy. Experti na informační technologie tvrdí, že přístroj se velmi snadno ovládá a jednoduchá je také jeho instalace.

Díky dálkovému ovladači může uživatel sledovat filmy a televizní pořady, které si koupí přes on-line obchod Apple iTunes. Totéž platí o poslechu hudby nebo prohlížení fotografií. Kritika se nicméně ozývá kvůli tomu, že Apple TV zatím neumí přímo pořizovat záznam televizních pořadů, takže není možné ho chápat jako náhražku digitálních videorekordérů.

Provozovatelé televizních stanic a filmových studií za poslední rok značně pokročili ve snaze zpřístupnit svá díla přes internet. Na trhu se proto objevila řada nejrůznějších zařízení a služeb, které spojují počítač s televizí. Na trhu se angažují firmy jako je Microsoft, Sony či TiVo, ale žádná z nich zatím není v této oblasti jasným vítězem.

Opět s iTunes

Apple TV funguje s digitálním jukeboxem iTunes, který běží na počítačích Macintosh i na přístrojích s rozšířenějším operačním systémem Windows. Uživatelé tak mají přístup k více než 400 filmům, 350 televizním pořadům v kvalitě, která se blíží DVD, k více než čtyřem milionům písním, nebo 5000 videoklipům a dalšímu multimediálnímu obsahu.

Apple spoléhá hlavně na to, že se mu nový přístroj podaří zpopularizovat díky službě iTunes. Nabídka zábavního obsahu se totiž výrazně zvyšuje, což je předpoklad k tomu, aby se zvýši zájem o Apple TV. Právě iTunes stojí za fenomenálním úspěchem přehrávače iPod, jehož prodej se stále zvyšuje velmi rychlým tempem. Podle analytiků tak Apple může pomoci zvýšit odbyt i svých dalších produktů, včetně počítačů Macintosh.

Největším problémem teď pro Apple bude zřejmě to, aby o výhodách svého nového přístroje přesvědčil uživatele. Experti upozorňují, že počet lidí, kteří chtějí přesouvat multimediální obsah z počítače do televize, zůstává zatím relativně nízký.

Apple změnil směr

Apple TV je jen důkazem, že firma zabývající se výrobou počítačů se vlivem vysoké konkurence musel orientovat převážně na ostatní trhy. Příkladem budiž známý přehrávač iPod, který nyní táhne ekonomické výsledky Applu, ale také nedávno představený multimediální telefon iPhone. [celá zpráva]

Tento přístroj je vybaven dotykovým displejem, dvoumegapixelovým fotoaparátem, Wi-Fi a spoustou aplikací běžících na operačním systému Mac OS X. Model s vnitřní pamětí 4 GB má podle šéfa Applu Steva Jobse stát 499 dolarů, o sto dolarů dráž bude k mání telefon s 8 GB.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám