Sdružení JEITA (Japan Electronics and Information Technology Industries Association) se domnívá, že se v roce 2011 prodá kolem 106 miliónů TV LCD. Letos to má být o polovinu méně - přibližně 37 miliónů LCD obrazovek.

Poptávka po plazma televizorech bude nižší - každoročně má růst o necelých 19 procent. V roce 2011 se má pak plazma panelů prodat na celém světě téměř 23 miliónu kusů, tj. asi pětkrát méně než LCD TV.

Výrobci LCD televizorů reprezentovaní například společnostmi Sony a Sharp již trh zásobují masivními dodávkami přístrojů s uhlopříčkou větší než 40 palců (asi 102 centimetrů). Tedy obrazovek ve velikostech, které byly dříve doménou plazma diplejů.

Do výroby a vývoje plazma displejů investují značné částky skupiny Matsushita, Samsung či LG.

Potvrzuje to rozhodnutí firmy Matsushita Electric Industrial, vlastník značky Panasonic, která postaví zatím největší továrnu na výrobu plazmových panelů (PDP) na světě v japonském Amagasaki. Nový závod bude již pátou společnou továrnou s chemickým koncernem Toray Industries. Vyrobit má asi milión 42" plazma displejů měsíčně.

:. Továrna v japonském Amagasaki. Foto: Panasonic