Hlavní hráči amerického trhu zvyšují útraty za reklamu na internetu, která ročně vynáší miliardy dolarů. K novému boomu významně přispěl pokles cen internetových reklam v roce 2002 až o 60 procent.

"Reklama z internetového marketingu v USA očekává v letošním roce nárůst 12 procent na 6,6 miliardy dolarů," píše na svých internetových stránkách vládní agentura Czechtrade. To je podle dnešního přepočtu skoro 180 miliard korun.

Zlanařit internetové surfaře ke koupi více svých produktů chce například společnost McDonald's. "Vše se točí kolem zákazníka! Jestliže tito nejsou přilepeni k televizi, ale místo toho surfují na netu, tak tam musíme být i my!" cituje Czechtrade ředitele marketingu Neila Perryho ve vydání periodika Business Week.

Na nepoměrně menším českém trhu se rovněž očekává růst, a to přibližně o 20 procent. Loni přitom stouply tržby z internetové inzerce o více než 30 procent na 320 milionů korun, což podle průzkumu trhu internetové reklamy odhadla Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT). Nejvýznamnějším zdrojem příjmů byli i v roce 2002 přímí klienti a reklamní agentury.