Havárie jednoho z diskových polí e-mailu měla v sobotu kolem 18. hodiny za následek nedostupnost části e-mailových schránek. Uživatelé dostali v prvních chvílích upozornění o interní chybě systému, o dvě hodiny později už bližší vysvětlení příčin a omluvu. Seznam okamžitě kontaktoval dodavatele hardwaru a ve spolupráci s ním zahájil opravu.

V neděli už mělo data zpět 300 tisíc uživatelů

Díky tomu se už v neděli v poledne podařilo vrátit data asi 300 tisícům uživatelů. Další provoz na serverech emailové pošty se obnovoval během neděle a noci a zároveň technici Seznamu řešili doručování velkého množství pošty zaslané do poškozených schránek během víkendu.

Aby se tak velké přesuny dat urychlily, došlo také k přednastavení spamového filtru na přísnější kritérium. Fronta doručovaných emailů se tak podstatně zmenšuje -  Seznam předpokládá, že stihne tuto část dat doručit během pondělí.

Diskové pole od IBM nevypadlo poprvé

Opakovaný výpadek diskového pole rozhodli technici Seznamu řešit kompletní výměnou tohoto zařízení za zcela nové. V následujících dnech budou data přesouvána na nové místo. Tento přesun dat uživatelé nijak nepocítí, jejich schránky budou normálně fungovat. Přesun dat potrvá minimálně dalších deset dní.

Přestože Seznam začal na podzim letošního roku budovat záložní serverovou v telehousingovém sále společnosti Telefónica O2 v pražských Strašnicích, kde by měla být v budoucnu uchovávána všechna data, nemůže v současné době vyloučit ztrátu dat z některých poškozených schránek.

Jedná se jen o ty schránky, které uživatelé používali v okamžiku výpadku služby. Za tuto skutečnost se Seznam všem postiženým uživatelům omlouvá.