Pokud porovnáme zájem uživatelů o LCD TV, který panuje tento kvartál se čtvrtletím předchozím, pak zjistíme, že se poptávka skokově zvýšila o 15 procent.

Letos se prodalo 10,8 miliónů LCD TV. Na celkovém prodeji televizorů se jejich LCD kolegové podílejí 24 procenty, což je o dva procentní body více než loni.

Největší nárůst v počtu prodaných LCD TV se projevil v Číně (+ 66 procent), severoamerický region zaznamenal vzrůst poptávky po LCD TV o 33 %. V Evropě však zájem o ploché obrazovky poklesl - o pět procent. Analytici to přičítají již skončenému fotbalovému mistrovství světa, které údajně "přinutilo" fotbalové fandy nakoupit LCD monitory dříve, aby si tak mohli lépe vychutnat kopanou. 

Průměrné ceny LCD TV v meziročním srovnání klesly o osm procent na 1102 dolarů, a to i přesto, že se letos prodávají větší monitory s lepším rozlišením. Průměrná uhlopříčka LCD TV vzrostla o 15 % na 29 palců (téměř 74 centimetrů).

První příčka v prodeji LCD TV patří ve třetím kvartálu jihokorejské firmě Samsung, který si drží podíl rovný 13,2 %. Na druhém místě se usadil Sharp s 11,7 %. Společnost Philips Electronics, která ještě loni obsadila přední pozici v podílu prodaných LCD TV, se letos propadlo na místo třetí. Nyní ovládá 12,2 procenta trhu. Čtvrté místo drží Sony s 11,6 %, páté LGE se sedmi procenty. Z hlediska výnosů z LCD TV jsou na tom nejlépe Samsung a Sony s 15,6 %, resp. 15,2 procenty.