Internetové bankovnictví je dnes už standardem, lidé mohou platit a kontrolovat, jestli už přišla na účet výplatu z pohodlí domova, z chaty, prostě všude tam, kde mají počítač a připojení k internetu. Ovšem ani notebook se člověku nechce moc tahat. Standardní váží dva až tři kilogramy. Hitem dneška a blízké budoucnosti je ale mobilní bankovnictví.

K čemu banka v mobilu je?

Bankovnictví ve smartphonu je velice užitečné, je totiž dostupné všude tam, kde je signál internetu, a to i v zahraničí v rámci datového roamingu nebo zdarma přes wi-fi.

V České republice mobilní bankovnictví používá více než třetina populace, která využívá internet. Je to totiž velice pohodlné, protože smartphone s sebou má většina lidí neustále u sebe.

V době sociálních sítí se chytrý telefon stal velmi osobním nástrojem pro komunikaci s okolím. Moderní mobilní telefony už nejsou primárně využívané na telefonování, ale staly se z nich multifunkční „nadupané“ osobní počítače kapesních rozměrů, které své majitele do značné míry spojují se světem.

Kdykoli a kdekoli

Svit obrazovky mobilu je doslova magický, například v sousedním Německu zhruba 16 procent lidí přiznává, že svůj telefon používají i v kině. Proto nepřekvapí, že v kavárně, v restauraci, na zastávce, v zaměstnání, na nákupech či doma toto číslo roste a pohybuje se mezi 60 a 90 procenty.

Pro banky je to samozřejmě obrovská příležitost, protože podíl chytrých telefonů stoupá, v České republice jich je zhruba polovina. Mobilní bankovnictví před rokem a půl využívalo v celé Evropě 37 procent populace. V České republice je podíl uživatelů mobilního bankovnictví 34 procent z internetové populace.

Analytici a poradenské firmy se shodují na tom, že mobilní bankovnictví využívá stále více lidí a banka v mobilu pomalu dohání klasické internetové bankovnictví. To za zhruba 15 let, co je k dispozici, využívá devět z deseti klientů bank. Nejaktivnější jsou nyní při používání mobilního bankovnictví lidé ve věku do 35 let.

Lidé chtějí rychlost bez zbytečností

Mobilní bankovnictví není žádná věda, jen jde o nové, pohodlnější ovládání osobních financí. Postupně se dále mění z čistě informativního a transakčního nástroje na plnohodnotný prodejní kanál.

Celosvětově se mění přístup tradičních bank k zákazníkům, a to v důsledku nástupu nových technologií, pod tlakem inovativních nabídek mladých dynamických bank a také nebankovních konkurentů a v neposlední řadě v důsledku změn preferencí a očekávání zákazníků.

Diskutujte na téma on-line aplikace a podělte se o své zkušenosti na  www.zlatakoruna.info/diskuse/line-aplikace

Další informace o finančních produktech naleznete na www.zlatakoruna.info