Hlavní obsah

Ženy jsou opatrnější na peníze než muži, raději platí v hotovosti

Právo, gin

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ženy jsou opatrnější na peníze a utrácejí šikovněji než muži. Potvrdil to průzkum Raiffeisenbank (RB). Ženy jsou podle něj při nakládání s penězi pečlivější. Platí častěji v hotovosti než muži, kteří naopak více preferují platební karty a internetové bankovnictví.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Téměř 40 procent žen za služby vždy platí jen hotově, u mužů je to jen 20 procent. Ženy si více dávají pozor na to, jestli jim zboží nebylo naúčtováno dvakrát a zda ceny odpovídají.

Téměř 40 procent žen za služby vždy platí jen hotově, u mužů je to jen 20 procent. Ženy si více dávají pozor na to, jestli jim zboží nebylo naúčtováno dvakrát a zda ceny odpovídají.

Účtenky si kontroluje 63 procent žen oproti 52 procentům mužů. Ženy také věnují více pozornosti výpisům ze svého bankovního účtu. Všechny položky si vždy nebo většinou projde 89 procent a dlouhodobě si je schovává 87 procent žen, oproti 77 procentům mužů.

Muži lehkovážněji zacházejí s platební kartou

„Pro nákupy na internetu stačí znát pouze číslo karty, její platnost a trojmístné číslo v podpisovém proužku karty. O to víc je překvapivé, že 11 procent mužů a sedm procent žen nechává personál v restauraci vzdálit se s jejich kartou, když opis zmíněných údajů je otázkou okamžiku,“ uvedla RB.

„Pro nákupy na internetu stačí znát pouze číslo karty, její platnost a trojmístné číslo v podpisovém proužku karty. O to víc je překvapivé, že 11 procent mužů a sedm procent žen nechává personál v restauraci vzdálit se s jejich kartou, když opis zmíněných údajů je otázkou okamžiku,“ uvedla RB.

Platby kartou na výpisu z banky si vždy kontroluje 64 procent žen, u mužů je to 55 procent. Při výběru hotovosti z bankomatu 61 procent žen vždy vyhledá bankomat vlastní banky, zatímco u mužů je to důležité jen pro 47 procent z nich. V tomto ohledu jsou ženy spořivější, více jim vadí zbytečně velké poplatky spojené s výběrem z bankomatu jiné banky.

Elektronické peněženky využívají téměř jen muži

Na internetu podle průzkumu alespoň občas nakupuje 62 procent mužů (50 procent žen), klienty internetbankingu je 52 procent mužů (41 procent žen). Značný rozdíl je i v oblibě elektronických peněženek pro úhradu internetových nákupů, jejichž využívání uvedlo pět procent mužů, ale jen necelé jedno procento žen.

Na internetu podle průzkumu alespoň občas nakupuje 62 procent mužů (50 procent žen), klienty internetbankingu je 52 procent mužů (41 procent žen). Značný rozdíl je i v oblibě elektronických peněženek pro úhradu internetových nákupů, jejichž využívání uvedlo pět procent mužů, ale jen necelé jedno procento žen.

Heslo do internetového bankovnictví má někde zapsáno 24 procent mužů a dokonce 37 procent žen.

„Alarmující je pro nás zjištění, že osm procent respondentů má heslo do internetového bankovnictví zapsané na počítači, lístečku v peněžence nebo v mobilním telefonu, čímž se pochopitelně vystavují velkému riziku zneužití účtu,“ dodal bezpečnostní expert banky Ivan Pechánek.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám