Hlavní obsah

Dovolená se může proměnit v druhou hypotéku, varují pojišťovny

Právo, Jindřich Ginter

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mnoho lidí před dovolenou podle pojišťoven podceňuje cestovní připojištění a pak v případě nehody, zranění či krádeže zmatkuje a naletí podnikavcům v zahraničí. „Stačí jedna nepozornost či zdravotní komplikace a dovolená se může ve svém důsledku změnit v celoživotní hypotéku,“ varuje Jiří Cívka z Generali. Loni tam pouhá jedna pojistná událost klienta v zahraničí přišla na astronomických 3,5 miliónu korun.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Článek

Před návštěvou lékaře či po vzniku pojistné události v zahraničí vždy kontaktujte asistenční službu dané pojišťovny, aby vám sdělila přesný postup. „Někteří právníci v zahraničí se pod tlakem nečekaných okolností snaží dotlačit lidi k podpisům dokumentů, které jim následně mohou způsobit problémy na celý život. Nepodepisujte nic, čemu nerozumíte. Tyto případy se vyskytují především při vycestování do Alpských zemí,“ dodal Cívka.

Pas nikdy jako zástavu

Nikdy nenechávejte své doklady (pas) jako zástavu. Při hospitalizaci v zahraničí by měly doklady, mobilní telefon s nabíječkou, kartička cestovního a zdravotního pojištění vždy zůstat u pacienta!

Neúplné dokumenty

„Velice často se setkáváme s nedostatečnými dokumenty, které jsou potřebné pro likvidaci z pojištění zavazadel nebo odpovědnosti. V případě zavazadel je nutné informovat se u dopravce a sepsat protokol. Pokud se jedná o krádež zavazadel, je potřeba kontaktovat policii či ubytovatele,“ zdůraznil Cívka.

Pojistit lze na cestách už i psa, kočku či fretku

Cestovní pojištění letos nově řeší i storno zájezdu pro takové případy, jako je přírodní katastrofa, třeba sopka nebo tsunami, epidemie či občanské nepokoje v cílové destinaci. Pojišťovny, jako například ČP, do zahraničí už pojistí i psa, kočky a fretky.

„Nejčastěji si lidé do balíčku cestovního pojištění k léčebným výlohám sjednávají připojištění úrazu –  ve 45 % a odpovědnosti za škody – 28 %. Pouze 14 % si pojišťuje zavazadla a 11 % právní ochranu,“ tvrdí Soňa Šmůlová z České pojišťovny. Třetina smluv je tam sjednávána na tři až pět dní, každá osmá smlouva je na týden, na dobu 12 - 15 dnů se pojišťuje necelých pět procent klientů.

„Po stagnaci v loňském roce se letos prodej individuálního cestovního pojištění zase zvyšuje. Za prvních pět měsíců letošního roku se oproti stejnému období loni zvýšil zhruba o čtyři procenta,“ uvedl Vít Janouch z ČSOB Pojišťovny.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám