I když převažují ti, kteří už banku změnili, nadpoloviční většina z nich (57 procent) tak učinila pouze jednou a tři z deseti pak dvakrát. V průzkumu mezi 1200 respondenty to zjistil portál Ušetřeno.cz.

Za bankovní služby nechceme platit

„Od nové banky Češi požadují především nízké nebo nulové poplatky za vedení účtu. Jejich výši uvedly jako klíčový faktor při rozhodování téměř tři čtvrtiny všech dotázaných,” uvedla Pavla Rýznarová z portálu Ušetřeno.cz.

Polovina dotázaných pak uvedla také minimální nebo žádné poplatky za výběry z bankomatů, příchozí či odchozí platby a další služby.

Pro dvě pětiny Čechů je poměrně důležité i přehledné internetové bankovnictví. Proklientský přístup banky naopak vyžadují jen tři lidé z deseti.

ČTĚTE TAKÉ
Jak změnit banku: Na pobočku dorazit musíte

Konzervativní klienti změnu neplánují

Banku nikdy nezměnilo a ani změnit neplánuje  více než čtvrtina dotázaných. Patří mezi ně především konzervativní klienti, kteří si účet sjednali standardně na pobočce (86 procent), a kteří jsou u své banky již osm a více let (64 procent).

Ovšem spokojeny jsou pouze dvě třetiny z nich. Jako důvod, proč banku nikdy nezměnili, převažovala v odpovědích dotázaných lenost či nechuť a nedostatek času změnu řešit.

Pouze šest ze sta dotázaných uvedlo, že podle nich na trhu není lepší banka než jejich stávající. Desetina všech dotázaných pak přiznala, že se ke změně banky teprve chystá.

Informace lidé hledají na internetu

Novou banku si více než polovina Čechů vybírá na základě informací dostupných na internetu. Významnou roli hraje i doporučení od přátel a rodiny, kde pátraly dvě pětiny dotázaných. Osobně na pobočku se pak pro další informace vypraví pouze čtvrtina lidí.

Při výběru běžného účtu Češi myslí na budoucnost a zajímají se i o výhodnost dalších produktů banky, jako je půjčka, spořicí účet či hypotéka. Jejich ceny si předem zjistí tři čtvrtiny z nich. Spořicí účet si pak dvě pětiny lidí založí rovnou společně s běžným účtem.

Podle Rýznarové u Čechů obecně vedou nové moderní banky. „Jejich služby preferuje celá polovina respondentů. Oproti tomu tradiční velkou banku vyžaduje pouhých 13 procent dotázaných,” uvedla.

Zbylým téměř dvěma pětinám na typu banky nezáleží a rozhoduje pro ně konkrétní nabídka.

Může se vám hodit na službě Firmy.cz: