Hlavní obsah

Na jaře ve slevách sháníme hlavně čisticí prostředky

Novinky, Barbora Buřínská

Jaro má mnohá hospodyňka spojeno s jarním úklidem. A jinak tomu není ani letos, podle průzkumu Kupi.cz ho provádí více než devět domácností z deseti. Ve slevových sezónních akcích se pak lidé zajímají především o čisticí přípravky a prášky či gely na praní.

Foto: Profimedia.cz

Jarní úklid se pro mnohé hospodyňky stal téměř povinností.

Článek

Pravidelný jarní úklid provádí až 95 procent českých domácností, přičemž třetina se mu věnuje více než při běžném uklízení. Necelé procento lidí si na úklid pozve speciální úklidovou firmu.

Nejčastěji lidé uklízejí celou domácnost a zahradu či blízké okolí domu. Čtvrtina respondentů věnuje čas i svému motorovému miláčkovi. Naopak do úklidu garáže nebo dílny se lidem už tolik nechce.

O sezónní akce je zájem

Příchod jara je pochopitelně znát i v supermarketech a hobbymarketech, které se předhánějí v nabídce sezónních akcí. A lidé na ně slyší. Průzkum Kupi.cz, které se na akční letáky a nabídky specializuje, ukázal, že o akční nabídku se nyní zajímá 96 procent Čechů, přičemž větší zájem projevují ženy - 97 procent oproti 92 procentům mužů.

Příprava na jarní úklid i jaro obecně je znát i v tom, o co se lidé v letácích nejvíce zajímají. Téměř sedm lidí z deseti v nich pátrá po levnějších čisticích prostředcích, tři pětiny pak po výbavě na zahradu.

Foto: David Ryneš, Novinky

Která z jarních nabídek vás v akčních letácích nejvíce oslovila?

Nastávající teplejší období má vliv i na prefernce Čechů, co se týče jejich volnočasových aktivit, v letácích se totiž zajímají i o sportovní nabídku (19 procent) či výbavu na kolo (17 procent).

Tři pětiny Čechů si na akce počkají

Průzkum též ukázal, že většina Čechů potřebné pomůcky pro jarní úklid nenakupuje hned, tři pětiny z nich si počkají, až budou v akci.

Nejčastěji pak nakupují různé přípravky pro úklid domácností, prací prášky a gely či různé pomocníky do koupelny a leštidla.

Foto: David Ryneš, Novinky

Jaké pomůcky pro úklid nakupujete v akci?

Češi začínají být šetrní k životnímu prostředí a někteří vyhledávají i čisticí přípravky, které neškodí našemu okolí, resp. používají tzv. nanotechnologie. Drogerie a specializované úseky supermarketů zaplavily také kouzelné ubrousky, které očistí kdejakou špínu. K užívání těchto ubrousků se v průzkumu přihlásilo více než 10 procent lidí.

Anketa

Zajímají vás sezónní akční nabídky?
Ano
86,6 %
Ne
13,4 %
Celkem hlasovalo 149 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám