Článek
Pravidelný jarní úklid provádí až 95 procent českých domácností, přičemž třetina se mu věnuje více než při běžném uklízení. Necelé procento lidí si na úklid pozve speciální úklidovou firmu.
Nejčastěji lidé uklízejí celou domácnost a zahradu či blízké okolí domu. Čtvrtina respondentů věnuje čas i svému motorovému miláčkovi. Naopak do úklidu garáže nebo dílny se lidem už tolik nechce.
O sezónní akce je zájem
Příchod jara je pochopitelně znát i v supermarketech a hobbymarketech, které se předhánějí v nabídce sezónních akcí. A lidé na ně slyší. Průzkum Kupi.cz, které se na akční letáky a nabídky specializuje, ukázal, že o akční nabídku se nyní zajímá 96 procent Čechů, přičemž větší zájem projevují ženy - 97 procent oproti 92 procentům mužů.
Příprava na jarní úklid i jaro obecně je znát i v tom, o co se lidé v letácích nejvíce zajímají. Téměř sedm lidí z deseti v nich pátrá po levnějších čisticích prostředcích, tři pětiny pak po výbavě na zahradu.
Nastávající teplejší období má vliv i na prefernce Čechů, co se týče jejich volnočasových aktivit, v letácích se totiž zajímají i o sportovní nabídku (19 procent) či výbavu na kolo (17 procent).
Tři pětiny Čechů si na akce počkají
Průzkum též ukázal, že většina Čechů potřebné pomůcky pro jarní úklid nenakupuje hned, tři pětiny z nich si počkají, až budou v akci.
Nejčastěji pak nakupují různé přípravky pro úklid domácností, prací prášky a gely či různé pomocníky do koupelny a leštidla.
Češi začínají být šetrní k životnímu prostředí a někteří vyhledávají i čisticí přípravky, které neškodí našemu okolí, resp. používají tzv. nanotechnologie. Drogerie a specializované úseky supermarketů zaplavily také kouzelné ubrousky, které očistí kdejakou špínu. K užívání těchto ubrousků se v průzkumu přihlásilo více než 10 procent lidí.