Řetězec Kaufland nabízí klasický věrnostní program zákazníkům od loňska. S velkým zájmem se podle mluvčího společnosti Michaela Šperla setkaly všechny tři dosavadní akce, s pánvemi značky Fissler, noži a příbory Fontignac a kufry Wenger.

S koncem července odstartoval další program, tentokrát s nádobím Fissler. „V programu, který poběží do 5. listopadu, zákazník získá za každých 100 Kč nákupu v prodejnách Kaufland u pokladny tři věrnostní body. Zaplatí-li navíc kartou Visa, získá další dva věrnostní body. Body nalepí do hrací karty a za nasbírané body má možnost vybrat si z nabídky produktů značky Fissler,“ informoval Šperl.

Odměna za nasbírané body 

Tesco má již čtvrtým rokem věrnostní program Clubcard. Za každých deset korun, které zákazník v Tesku utratí, získá jeden bod. Po nasbírání minimálně 300 bodů držitel karty získá v pravidelném vyúčtování poukázky a slevové kupóny. Platnost peněžních poukázek je dva roky, u slevových kupónů se jedná o procentní či množstevní slevy na konkrétní zboží.

„Aktuálně pro naše zákazníky také připravujeme věrnostní akci se společností Clarysse, která poběží od začátku října do 21. ledna příštího roku. Za každý nákup za 100 Kč zákazník získá jednu věrnostní známku. Za šest známek si může zakoupit luxusní zboží od Clarysse se slevou až 70 procent,“ sdělil Právu mluvčí společnosti Tesco Jiří Mareček.

V obchodech pro podnikatele Makro vedle standardního věrnostního programu od září probíhají jubilejní týdny na počest 50. výročí založení mateřského řetězce Metro. Jak uvedla Romana Nýdrle, ředitelka korporátní komunikace firmy Makro, v jejich rámci se uskutečnila již řada slevových akcí. Každý den je v prodejnách exkluzívně nabízen jeden vybraný výrobek s cenovým zvýhodněním až do 70 procent.

Často cílí na děti

Sběratelské akce velkých obchodníků často cílí na děti. V prodejnách řetězce Lidl lze do 26. října za každý nákup přes 300 Kč dostat malou figurku s přísavkou Stikeez.

Společnost Ahold, která v Česku provozuje obchody Albert, už potřetí vsadila na postavičky Šmoulů. Obecně každá tato akce funguje tak, že za každých 200 Kč nákupu získá zákazník jeden bod či dárek. Bod lze získat také zakoupením tzv. partnerského produktu.

Partnerské produkty se v průběhu kampaně mění podle aktuální týdenní nabídky. Body se lepí na kartičky a ty lze podle předem definovaných pravidel směnit za dárky, například za zmíněné Šmouly.

Novou věrnostní akci připravila pro letošní podzim i společnost Billa. Od 17. září mohou zákazníci sbírat za své nákupy samolepky, které později vymění za hračky z nové kolekce plyšáků s motivy ovoce a zeleniny. Akce potrvá dvanáct týdnů.

Musíte utratit několik tisíc 

„Během předchozí akce s tematikou Angry Birds si zákazníci vyzvedli více než 600 000 plyšových hraček, což předčilo naše očekávání,“ uvedla ředitelka marketingu Billy Simona Breen.

Jak dodala, za každých 250 korun nákupu zákazník obdrží jeden bod. Jakmile nasbírá 20 bodů, tedy utratí celkem přes 5000 korun, získá plyšáka - musí si ovšem za něj ještě dvacetikorunu připlatit. V případě, že člověk nasbírá jen 10 bodů, může si plyšáka koupit za dvě stovky. Plyšové hračky je možné koupit i za cenu 399,90 Kč za kus bez nutnosti sbírat body.

Zákaznickou kartu nabízí řada obchodů

Billa stejně jako například Tesco má věrnostní zákaznickou kartu. Vedle supermarketů je možné se s nimi setkat ale třeba i v hračkářstvích, drogériích či v prodejnách se značkovým oblečením. Své karty mají i řetězce DM Drogerie, Hervis, Marks & Spencer, Tchibo nebo Mountfield.

Diskontní řetězec Penny Market letos v září nabídl svým zákazníkům slevové kupóny. Ty mohli zákazníci uplatnit na vybraných 25 výrobků s českou tematikou. Zboží, na které se slevy vztahovaly, vybrali podle marketingového ředitele Penny Marketu Daniela Novotného samotní zákazníci.