Hlavní obsah

V létě lidé potřebují asistenční pomoc častěji, pojištění jim ušetří statisíce

Právo, Novinky, Barbora Buřínská

Letní prázdninová sezóna se přehoupla do druhé poloviny a pojišťovny mají napilno. Klienti se na ně ze zahraničí obracejí s žádostí o pomoc mnohem častěji. Například Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP) v době letních dovolených eviduje oproti běžným měsícům v roce téměř třicetiprocentní nárůst počtu asistenčních zásahů.

Foto: Profimedia.cz

Na zásah asistenční služby máte nárok jen se sjednaným pojištěním.

Článek

„V letním dovolenkovém období naše asistenční služba vyjíždí v průměru ke dvěma stovkám případů měsíčně. Nejčastější letní dovolenkovou destinací je pro české turisty Chorvatsko a hned za ním Itálie. V těchto zemích také řešíme hodně případů. Ze statistik ale vyplývá, že největší počet zásahů naší asistenční služby mimo republiku zajišťujeme v Německu a Rakousku, které často bývají tranzitními zeměmi,“ uvedl Miloš Velíšek z ČPP.

Pomoci od pojišťovny, respektive od spolupracující asistenční služby, se v krizové situaci dočkáte, máte-li uzavřeno cestovní pojištění, autopojištění (povinné ručení a havarijní pojištění) a případně i majetkové pojištění. Zásah asistenční služby máte v naprosté většině případů v ceně pojistného.

V opačném případě, tedy pokud byste pojištění uzavřeno neměli, byste na asistenci neměli nárok a náklady za ošetření či třeba odtah nepojízdného vozidla byste museli zaplatit ze svého. Pojišťovny evidují desítky případů, kdy sjednané pojištění lidem ušetřilo nemalé částky. Nejdráž pochopitelně vycházejí zásahy v exotických zemích.

Uštknutí hadem v Jižní Americe za dva milióny

Klienta pojišťovny UNIQA při náročné turistické výpravě v Jižní Americe uštknul jedovatý chřestýš. Úmrtnost u tohoto druhu plaza je přitom 60 až 80 procent, přičemž hlavním faktorem přežití je doba, do kdy se podaří aplikovat sérum.

Díky včasnému telefonátu nejbližších postiženého na asistenční službu se naštěstí podařilo zorganizovat urychlenou pomoc v terénu. Po základní první pomoci ho  záchranný tým dopravil k nejbližší komunikaci a odtud už ho transportovala připravená sanitka do blízkého zdravotnického zařízení, kam bylo mezitím pro postiženého dopraveno sérum. Naštěstí mu ho aplikovali včas a klient přežil bez následků.

„Kdyby se klient nemohl spolehnout na asistenci k cestovnímu pojištění, neměl šanci přežít. S asistenční službou jeho nejbližší komunikovali česky, popsali hada i zranění. O ostatní se už postaral školený asistenční personál, který zorganizoval celou logistiku záchrany a průběžně komunikoval s místními zdravotníky. Zásah a záchrana vyšly téměř na dva milióny korun, které byly zaplaceny z cestovního pojištění klienta,” popsala pro Právo případ klienta Eva Svobodová z pojišťovny UNIQA.

Selhání ledvin v Indonésii za milión korun

Klientka pojišťovny Generali odcestovala na dobrovolnický pobyt do Indonésie. Zhruba po měsíci u ní došlo k akutnímu selhání ledvin, dehydrataci a sepsi. Byla v přímém ohrožení života. Nejprve ji hospitalizovali v jedné indonéské nemocnici, avšak podle zjištění asistenční služby tato nemocnice neměla potřebné vybavení pro dialýzu a celkově v ní byla úroveň lékařské péče velmi nízká.

Asistence proto zorganizovala převoz leteckým speciálem do nejbližší nemocnice s potřebným zázemím, která se nacházela v Singapuru. Zde klientku podrobili různým vyšetřením včetně nezbytných dialýz. Protože nebyla dlouho schopna repatriace zpět do České republiky, což působilo velmi špatně na její psychiku, zajistila asistenční služba letenky pro jejího přítele, který se do Singapuru vypravil v roli opatrovníka.

Náklady na jeho cestu a pobyt jsou standardní součástí pojistné smlouvy cestovního pojištění. Po stabilizaci zdravotního stavu byla dívka společně s přítelem letecky repatriována zpět domů běžnou linkou s dvojitou eskortou – lékařem a zdravotníkem.

„Celková doba hospitalizace překročila tři týdny a náklady se vyšplhaly bezmála na jeden milión korun. Případ naší klientky ilustruje účelnost cestovního pojištění a asistenčních služeb, díky jimž mohla být klientce poskytnuta odpovídající péče, která jí v dané situaci doslova zachránila život,” doplnil pro Právo Jiří Cívka z Generali.

Pád ze slona v Thajsku za čtvrt miliónu

Klientka ČSOB Pojišťovny odcestovala se svou rodinou do Thajska, kde podnikla výlet po tradičních thajských vesnicích spojený s jízdou na slonovi. Ze sloního hřbetu bohužel spadla a to tak nešťastně, že si zlomila holenní kost. Následoval rychlý převoz do thajské nemocnice, kde jí poskytli základní lékařské ošetření a nohu zafixovali do dlahy.

Mezitím její manžel kontaktoval asistenční službu ČSOB Pojišťovny a úraz bez meškání nahlásil. Asistenční služba zařídila bezproblémový přesun zraněné klientky zpět do České republiky a úhradu nákladů léčení. Zlomenou nohu bylo nicméně nutné operovat a následovala i dlouhodobá rehabilitace.

Může se Vám hodit na službě Firmy.cz:

„Celková doba léčení nakonec trvala neuvěřitelných 213 dní. Z pojištění léčebných výloh bylo uhrazeno 210 tisíc korun. Klientka měla sjednáno i úrazové pojištění, celkové denní odškodné tak činilo 11 tisíc korun a díky jednorázovému odškodnění za hospitalizaci jí ještě byla vyplacena částka dva tisíce korun,” doplnila pro Právo Pavla Hávová z ČSOB.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám