Hlavní obsah

Za věrnost Češi očekávají slevy, minimálně 20 procent

Novinky, Barbora Buřínská

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Kvalita nakupovaného zboží i jeho cena hrají zásadní roli pro téměř tři čtvrtiny lidí. A právě na co nejlepší poměr mezi kvalitou a cenou se Češi soustředí stále více. Především cena zboží dokáže u drtivé většiny lidí ovlivnit jejich věrnost k obchodníkovi.

Foto: Profimedia.cz

Češi na slevy slyší.

Článek

Vyplývá to z průzkumu, který pro Cetelem v březnu realizovala agentura Stem/Mark na vzorku 507 respondentů.

Věrnostní programy dělají z Čechů oddané zákazníky

Pro každého čtvrtého Čecha rozhodujícího se, kam půjde nakoupit, hrají jednu z nejvýznamnějších rolí věrnostní programy. To však neznamená, že by lidé, kteří věrnostní karty mají, byli za každou cenu věrni obchodníkovi, který jim kartu vystavil, a nevyhledávali dál jiné výhodnější nabídky.

Věrnostní programy dokážou vzbudit oddanost k prodejně zhruba u třetiny lidí, necelá polovina pak připouští, že na ně mají členské kluby určitý vliv. Přesto ale Češi mnohem více preferují klasické slevy pro všechny. Ty dokážou vzbudit věrnost u více než poloviny obyvatel. Minimální či žádný vliv připouští jen osm procent lidí.

Procentuální slevy začínají být pro Čechy více zajímavé od výše 20 procent. Slyší na ně každý čtvrtý. Slevy od 25 procent považuje za lákavé už každý druhý člověk. Poukázky v určité finanční hodnotě, které zákazníkovi zlevní nákup, začínají být pro lidi atraktivní nejčastěji od 200 korun, pětistovka dokáže vzbudit pozornost u 90 procent populace.

Samoobslužné zóny získávají na popularitě

Jak moc je vyhledávání nízkých cen pro Čechy důležité, dokazuje i to, čeho všeho by byli ochotni se vzdát, pokud by to zlevnilo zboží. Dvěma třetinám  by nevadilo úspornější balení a vystavení. Dvě pětiny lidí by se obešly bez pokladních a čtvrtina bez prodavaček. Samoobslužné pokladny jsou v obchodech stále populárnější.

Třetina lidí by neměla problémy kvůli nízké ceně akceptovat menší výběr značek, ale často za předpokladu, že by se nesnížil výběr zboží - tedy stejná šíře zboží od méně výrobců. Každý třetí člověk by byl ochoten si pro levné zboží dojet dále. Zhoršení kvality prodávaného zboží však připouští jen čtyři procenta.

Cena hraje roli hlavně při nákupu oblečení

Podle ceny nakupují Češi zejména oblečení (zmínily čtyři pětiny dotázaných), přičemž pro každého třetího hraje cena při výběru ošacení hlavní roli. Tři čtvrtiny lidí vybírají podle ceny potraviny, zároveň pro téměř dvě pětiny je cena potravin tím hlavním kritériem pro výběr.

Podobně hledí lidé na cenu také v případě elektroniky a elektrospotřebičů, jednoznačně hlavním kritériem je však jen pro každého čtvrtého. Prohlížení katalogů a nabídek cestovních kanceláří, agentur a hotelů a hledání zájezdu za co nejnižší cenu praktikuje každý pátý Čech, významnou roli hraje cena pro další polovinu lidí. Naopak nejméně lidé nakupují podle ceny produkty spojené s kulturou.

Anketa

Která z položek pro vás hraje nejdůležitější roli při rozhodování, kam půjdete nakoupit?
Kvalita zboží
62 %
Cena zboží
31,7 %
Vzdálenost obchodu
2,7 %
Široký výběr zboží
0,9 %
Obchod, ve kterém se vyznám
1,8 %
Věrnostní program, slevy v obchodě
0,9 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 3250 čtenářů.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám