V loňském roce český slevový trh zaznamenal obrat 3,1 miliardy korun. Na konci roku se lidé soustředili především na vyhledávání zajímavých dárků pro své blízké, letěly výhodné nabídky na předem vybrané konkrétní služby, zboží či zážitky. Ovšem počátkem roku se karta obrátila a Češi hledají zajímavé nabídky takzvaných slevových kupónů, které si kupují hlavně pro sebe.

„V prosinci lidé nakupovali dárky pro druhé, počátek roku je dobou, kdy dopřávají potěšení také sobě,” uvedl Aleš Urbánek z portálu KuponPlus.

S kupóny zlevníte celou útratu

Zatímco slevové vouchery či poukázky můžete použít jen na předem stanovenou službu nebo zboží, slevové kupóny nabízejí mnohem větší možnost výběru. Sleva se vztahuje na celý nákup a uplatňuje se při placení. „Pokud jde více lidí do restaurace, může si každý z nich objednat podle libosti a v jakémkoliv množství. Omezení spojené s poukázkami nemusí vždy vyhovovat,“ vysvětlil Aleš Urbánek.

Výhodou může být také fakt, že oznámení o využití slevy dostane obchodník až při placení. Tím se vyhnete nešvaru, kdy se personál chová méně vřele k hostům, kteří přišli využít slevovou nabídku. „S přítelkyní jsme několikrát využili slevový voucher na konkrétní jídlo v restauraci a občas se nám stalo, že se k nám personál choval jako k hostům nižší kategorie. Nechali nás čekat a nepokrytě nám dávali najevo, že nejsme vítaní,” zmínil redakci svou zkušenost třicetiletý Pavel z Prahy.

„Slevové kupóny mají určitě své opodstatnění, pokud se dobře využijí. Ve vybraných segmentech dokáží vyhovět širší poptávce koncových uživatelů. Je to jedna z cest jak rostoucím nárokům zákazníků vyjít vstříc a zároveň představit svou kompletní nabídku poskytovaných služeb,” uvedl Ondřej Urbánek, manažer služby Seznam Tip.

Češi vyrážejí za slevou i do drahých restaurací

V oblasti gastronomie jsou slevové kupóny obecně velmi oblíbené. „Každý zákazník má svůj limit útraty, který nechce překročit. S kupónem na slevu například ve výši 60 procent může uvažovat o restauracích, které by jinak byly za touto hranicí,“ zmínil Aleš Urbánek.

Zajímavé je i zjištění v podnicích, které slevové kupóny přijímají. Podle nich totiž hosté utrácejí stejně, ať už přijdou s kupónem, nebo bez něj. Většina zákazníků s kupóny zaplatí za konzumaci podobnou sumu, jako kdyby kupón nevyužili. Často totiž ochutnají dražší jídla nebo si objednají i předkrm či dezert, které navíc zapijí kvalitním vínem.