Výraznou snahu rodičů ušetřit peníze na nákupu školních potřeb vnímají nebývale silně také obchodní řetězce i e-shopy. Vyplývá to z dat největšího českého vyhledávače slev Skrz.cz.

„Letošní specialitou slevových serverů jsou školní batohy předem naplněné celými soupravami školních potřeb,“ uvedl Petr Kováčik ze Skrz.cz.

Rodiče díky těmto kompletně vybaveným aktovkám šetří peníze i čas, proto jsou tak oblíbené. Batohy vybavené školními potřebami se dají na slevových serverech sehnat od 300 korun.

Akční letáky bez školní tématiky nemají šanci

Počet prolistovaných on-line akčních letáků přesahuje na Skrz.cz milión měsíčně. Čísla za první dvě třetiny srpna ukazují, že zaměření řetězců na akční nabídky vztahující se k zahájení školního roku zvedne počty přečtených on-line letáků za druhý prázdninový měsíc hned několikanásobně.

Video

Škola se blíží, rodiče nakupují dětem školní pomůcky. Nákup je většinou přijde na tisíce korun

„Oproti standardním akčním letákům supermarketů či hypermarketů se průměrný počet přečtení těch, které jsou zaměřené na školní potřeby, zvedl za poslední týden trojnásobně,“ popsal zájem o slevové akce Kováčik.

V on-line letácích supermarketů a hypermarketů se setkáte s akčními nabídkami v podstatě na vše, co školáci potřebují. „Zajímavostí je, že obchodní řetězce nemyslí jen na školáky, a nabízejí v akci také pomůcky pro učitele. Výjimkou tak nejsou nabídky tabulí, popisovačů či magnetů,” zmínil Kováčik.

Na začátek školního roku se však nesoustředí pouze hypermarkety a papírnictví. S výhodnými nabídkami přicházejí například prodejci elektroniky u stále více oblíbených tabletů či prodejci obuvi, kteří lákají ve svých akčních letácích na nabídku přezůvek a dalších bot pro děti. Pozadu nezůstávají ani prodejci oblečení. Na odpovídající domácí zázemí školáka se pak zaměřuje nabídka v akčních letácích prodejců nábytku.

Průměrná sleva dosahuje 35 procent

Zaměření velkých řetězců na slevy pro školáky potvrzuje i největší distributor reklamních letáků v Česku, společnost Česká distribuční, která provedla analýzu slev školních pomůcek z letáků obchodních řetězců platných od července do září 2013.

Zatímco v roce 2011 byla průměrná sleva na školní potřeby 30 procent a vloni 31 procent, letos již dosahuje 35 procent.

E-shopy mají žně

Stejně jako předvánoční období je i přelom srpna a září rok od roku příznivější i pro e-shopy, které také nabízejí celou řadu slev a akčních nabídek na školní potřeby. „Rodiče mohou na internetu vybírat z širšího sortimentu a i cena zboží bývá obvykle nižší. Pokud budou navíc s nějakým výrobkem nespokojeni, mají ho podle zákona právo vrátit do 14 dní bez udání důvodu,“ shrnul Kováčik. Slevy na školní potřeby se v e-shopech pohybují nejčastěji okolo 20 procent.

Snaha co nejvíce ušetřit je podle brand manažera internetového srovnávače cen Zboží.cz Jana Samka hlavním důvodem, proč se rodiče při nákupu školních pomůcek přesouvají na internet: „Náklady na vstup školáka do nového školního roku jsou rok od roku vyšší. Není tedy divu, že rodiče chtějí ušetřit každou korunu, a tak přirozeně ceny srovnávají. Při pohledu na jednotlivé položky jde o rozdíl korun, v součtu to však mohou být i stovky až tisíce korun. Například na výtvarném kufříku mohou ušetřit 40 korun, u penálu 80 korun, ale třeba u batohu i 500 korun.“

Podle serveru Zboží.cz lidé nejčastěji porovnávají ceny u školních batohů, setů školních potřeb, školních kufříků a svačinových boxů.

Zvýšený zájem o školní pomůcky na internetu potvrzuje i přední internetový e-shop MALL.cz. „Odhadujeme, že letos u nás rodiče utratí za školní potřeby o 20 % více peněz než v minulém roce,” řekl Marek Liška, generální ředitel MALL.cz.