„Podíl smartphonů na celkových prodejích mobilních telefonů tvoří aktuálně asi 80 procent,“ řekl Právu mluvčí T-Mobile Lukáš Hrabal. Zájem o tyto přístroje roste i u O2. „Jejich podíl na prodejích představoval koncem roku 71 procent proti 56 procentům v roce 2011,“ řekl Právu Ctibor Jappel z tiskového oddělení O2.

S tímto vývojem souvisí i trend rostoucího zájmu o internet v mobilu. Ostatně po zveřejnění nových tarifů všech mobilních operátorů během posledních několika dní, které konečně srovnaly ceny se zahraničím, je jasné, že operátoři nyní vidí hlavní zdroj svých příjmů právě v mobilních datech.

„Letos v lednu si tarify s internetem v mobilu pořizovalo 1,4krát více nových zákazníků než před rokem,“ uvedl Jappel. U T-Mobile došlo od roku 2010 k navýšení spotřeby dat o více než 600 procent, k nárůstu počtu uživatelů dat o 400 procent a k nárůstu průměrné spotřeby dat na uživatele o 500 procent.

Průměrná spotřeba dat tedy rychle roste. „Průměrná spotřeba aktivních zákazníků je 160 MB měsíčně, většina lidí se vejde do 150 MB,“ řekl Právu Hrabal.

Mladí chtějí Facebook

Mladí lidé využívají internet v mobilu podle něho hlavně proto, aby byli neustále v kontaktu s mnoha přáteli, s tím úzce souvisí také využívání a sdílení zábavy. Službu zároveň využívají ke standardnímu vyhledávání informací souvisejících se studiem.

Starší lidé oceňují na datových službách praktičnost a užitečnost, nejčastěji využívají e-maily, webové stránky svých koníčků, ale také vyhledávání zboží, porovnávání cen a jeho objednávání. Internet v mobilu jim navíc umožňuje efektivně řešit pracovní povinnosti.

Nejprodávanějšími chytrými telefony jsou v Česku modely korejského Samsungu.