Tyto značky dohromady tvoří téměř 60 % trhu s ojetými vozidly, upozornila společnost Cebia s tím, že dlouhodobě k výrazným změnám v podílech značek na trhu nedochází.

Pořadí nejprodávanějších modelů ojetin se ale postupně mění. Prim drží s velkým náskokem Škoda Octavia a Fabia, jejichž podíl na trhu činí dohromady téměř 25 %. Škoda Felicia, která ještě před rokem byla na třetím místě, je nyní na pátém. Na třetí příčce ji nahradil VW Passat následovaný Fordem Focus. VW Golf klesl z páté příčky na šestou. Naopak Yaris si proti osmé pozici z roku 2011 o jeden stupeň polepšil.

Do ČR se dovážejí stále starší auta

Cebia také sleduje vývoj podílu jednotlivých segmentů ojetých osobních automobilů individuálně dovážených do ČR.

„Vozidla mladší než jeden rok mají dlouhodobě vyrovnaný, ale nízký podíl kolem 3 %. Již od roku 2009 klesá počet individuálně dovážených vozidel starých od dvou do tří let. Rovněž podíl vozidel v segmentu od čtyř do pěti let klesl od roku 2009 o tři procentní body,“ uvedla Cebia.

Největší podíl na individuálně dovážených autech mají vozy starší šesti let. Jejich celkový podíl v roce 2012 činil 72 %. Roste i podíl automobilů starých mezi 11 a 15 lety. Česko má přitom už nyní jeden z nejstarších vozových parků v celé Evropě.

Podle Svazu dovozců automobilů vzrostl loni prodej osobních aut v ČR meziročně o 0,42 procenta na 174 009 vozů. ČR tak byla jednou z mála evropských zemí, kde se prodej aut zvýšil. Počet registrací se ale v prosinci propadl o 15 procent.