Hlavní obsah

Zaveďte dětské koutky, bezplatnou wi-fi a zrušte poplatky, radí bankám studenti

Právo, svj

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Bankomat sloužící i jako směnárna, internetové bankovnictví ve formě e-shopu nebo robotičtí bankéři. To jsou jen některé z nápadů, které by mladí Češi rádi viděli u tuzemských bank.

Foto: Profimedia.cz

ilustrační foto

Článek

Vyplývá to z výsledků soutěže Ideální banka 21. století, kterou letos už popáté vyhlásil server Bankovnípoplatky.com, tentokrát ve spolupráci s Air Bank. Řadu z více než 150 představ převážně vysokoškoláků již některé inovativní banky uvedly do praxe.

Studenti se mj. shodli na tom, že většina služeb by měla být bez poplatků. Bankéři by také podle nich měli být schopni klientům pomoci i s výběrem dodavatelů dalších služeb, jako jsou internet, plyn nebo elektřina.

Mezi nejlepší studentské návrhy patřily například směnárna v bankomatu od Moniky Čermákové, odkládací polička a zastřešení u bankomatu od Pavlíny Horčičkové či nabídka produktů na principu e-shopů od Lucie Poláčkové.

Představy studentů se týkaly hned několika oblastí. Mezi nápady zaměřenými na vhled a prostředí pobočky zaujaly porotu například doplňkové služby jako bezplatná wi-fi, občerstvení a pití zdarma, relaxační zóny, toalety nebo dětské koutky a přebalovací pulty.

Banka by neměla vydělávat na klientech, ale s nimi 

„Nápady na přeměnu bank z úřadů v přátelské a oku lahodící prostory se začaly objevovat již před několika lety. Příkladem je dánská Jyske Bank, klienti v ní sedí přímo u stolu vedle bankovních poradců, a zatímco s nimi popíjí kávu z baru, jejich děti si hrají v herně,“ podotkl mluvčí Air Bank Vladimír Komjati.

Internetové bankovnictví by studenti rádi viděli jako e-shopy, kde si mohou sami jednoduše sestavit nejvhodnější balíček služeb.

Rádi by přes internetbanking rovněž prováděli na dálku akce typu zablokování karty, objednání schůzky na pobočce nebo zahájení videokonference či chatu s bankéřem. Přes mobil by si pak chtěli například jednoduše najít nejbližší bankomat nebo získávat upozornění o změnách zůstatku.

Hlavní cenu a tedy 20 tisíc korun letos získala týmová práce Jakuba Leskota a Simony Drozdové z Technické univerzity v Liberci, kteří se zamýšleli nad potřebami klientů z hlediska produktů i přístupu bank.

„Zaujala myšlenka jednoho ze soutěžících – banka by neměla vydělávat na klientech, ale s klienty,“ poznamenal bankovní expert Patrik Nacher.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám