Hlavní obsah

Zkrachovalá Dolce Vita je převlečená Sunny Days, která padla už dříve

Právo, Jindřich Ginter, Bohuslav Borovička
Aktualizováno

Zkrachovalá cestovní kancelář (CK) Dolce Vita je převlečenou CK Sunny Days, která padla dříve. Stojí za ní titíž lidé. Přitom v cestovním ruchu nesmí podle zákona podnikat ten, kdo během pěti let měl za sebou krach CK. Přesto od živnostenského úřadu a ministerstva pro místní rozvoj koncesi dostali. V ČR si zjevně lze cestovky zakládat a pokládat podle libosti.

Foto: Profimedia.cz

Vysněná dovolená se může změnit v noční můru. Ilustrační foto.

Článek

CK Dolce Vita byla zapsána do obchodního rejstříku v únoru 2010, pouhý měsíc po tom, co zkrachovala CK Sunny Days. Ve vedení zkrachovalé Dolce Vita figurují stejní lidé, kteří působili ve zkrachovalé Sunny Days.

Stačí se jen podívat do obchodního rejstříku. To ale zřejmě úředníci odpovědní za vydávání koncesí nedělají.

Bankrotáři - recidivisté

CK Dolce Vita tak patří do poměrně početné kategorie tzv. bankrotářů - recidivistů.

Také majitel nedávno zkrachovalé Redgreentours má po úpadku své CK už v rezervě další – Redgreentour agency. Poukázal na to portál Krachycestovek.cz, který monitoruje "praktiky neseriózních a neúspěšných podnikatelů v cestovním ruchu".

Union pojišťovna oznámila, že zahajuje výplatu nároků poškozených klientů zkrachovalé CK Redgreentours, a to v plné výši. Jak se ale zdá, podnikatel si nechal zadní vrátka.

„K tomuto kroku přistupujeme navzdory naprostému neposkytnutí součinnosti ze strany majitele zkrachovalé společnosti Jaroslava Hlinomaze,“ uvedla Union pojišťovna. Celkový počet poškozených klientů CK Redgreentours dosáhl 1100 a předpokládaná výše vyplaceného pojistného plnění činí více než čtrnáct miliónů korun.

Cestovní kancelář Dolce Vita zkrachovalaVideo: Novinky

Zajímavé je, že Jaroslav Hlinomaz je od dubna majitelem a jednatelem firmy podobného jména - Redgreentour agency se sídlem v pražské Holečkově ulici.

Podobně se zachoval i jednatel loni padlé I. Parkam Holidays Roman Šimek, který v době, kdy už prokazatelně věděl, že jde jeho CK do krachu, založil novou  RS Tour, která dnes nabízí zájezdy, i když za Parkam Holidays zůstali klienti, kteří dodnes nedostali zpět všechny své peníze.

Paradox: Pojistky pojistek

Pády cestovních kanceláří jsou vodou na mlýn pro nabídky nových pojistek. Cestovky totiž sice musí být pojištěny pro případ insolvence, v některých případech se však stalo, že lidé dostali až po mnoha měsících jen část pojistného plnění.

A tak například jedna z pojišťoven přišla s tím, že za pár korun denně umožňuje de facto pojištění pojistky, to znamená, že si připojistíte rychlejší vyřízení v případě krachu cestovky.

Jiná firma, jeden z největších prodejců zájezdů přes internet, zase přispěchala s nabídkou pojistky, která poškozeným klientům nabídne poukaz na nákup nového zájezdu v hodnotě původního pobytu, a společnost za ně vyřeší jednání s pojišťovnou.

Jenže pokud pojišťovna neuzná stoprocentní plnění, ale třeba jen třicetiprocentní, tak si i u internetového prodejce musíte zbytek u náhradní dovolené stejně doplatit.

I když je pojištění CK povinné, lidi nechrání

Pojišťovny dnes v případech, kdy lidé nedostali zpět vše, co zaplatili, tvrdí, že nestačil pojistný limit; ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) zase oponuje, že je to věc pojišťovny, aby si hlídala ekonomickou bilanci CK.

Protiargumentem zase je, že právě MMR a živnostenské úřady si málo hlídají, kdo cestovky u nás rozjíždí a komu vlastně vydávají koncese.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám