Hlavní obsah

Mobilní operátoři naštvaným podnikatelům obvykle po nátlaku vyhoví

Právo, Jindřich Ginter

Na chování mobilních operátorů si Právu stěžují už i prosperující firmy. Zároveň přiznávají, že jim operátoři nakonec vyhoví, protože se bojí, že by přišli o VIP zákazníka, který u nich utrácí hodně peněz.

Foto: Profimedia.cz

Článek

Jeden z pražských podnikatelů Právu pod slibem zachování anonymity poskytl přepis rozhovoru se zákaznickým centrem mobilního operátora, který si nahrál.

Kdyby si majitel firmy jen tak mimochodem nevzpomněl na nové podmínky EU u zahraničního volání, prodělal by několik tisíc korun.

Operátor: Vy máte telefon ve Francii a víte, že v roamingu už máte za den 6 500 korun?

Podnikatel: To nevím, a jde to típnout?

Operátor: Ano, na vaší výslovnou žádost můžeme provoz GPRS zablokovat.

Podnikatel: Tak to si přeji, zablokujte to.

Operátor: Zablokováno. Takže teď zaplatíte těch 6 500 korun, ano?

Podnikatel: To asi budu muset, dá se s tím něco dělat?

Operátor: To bohužel nedá.

Podnikatel: Počkejte, já si vzpomínám, že mi přišel nějaký mail, že na telefonech je nějaké omezení GPRS roamingu na 15 stovek nebo tak něco.

Operátor: Ano, to se jmenuje Eurolimit. Vy jste ho ale neměl nastavený.

Podnikatel: Není to náhodou tak, že ta europoslankyně to prosadila paušálně, a pokud je někdo hazardér, tak si to může zrušit? Já jsem nic nerušil, tím si jsem absolutně jist.

Operátor: Moment, podívám se. Aha, tak skutečně, Limit tu máte. No tak zaplatíte jen 1500 korun.

Podnikatel: Tak dík a spánembohem.

Vložil se do toho obchodní partner s pákou

„Do měsíce mi však přišlo vyúčtování na 6 500 korun. Podali jsme reklamaci, byla zamítnuta. Požádali jsme našeho obchodního partnera, aby se do toho vložil. Vymohl zrušení částky, a to prý s ohledem na perspektivnost naší společnosti pro operátora,“ dodal podnikatel.

Jednotlivec by ale pravděpodobně šanci neměl.

Čekáme na vyjádření operátorů k předraženým službám

Významné mobilní operátory jsme zároveň požádali o vyjádření k tomu, proč Čechům účtují výrazně více než uživatelům na Západě, čím to vysvětlují, kolik reklamací ročně přijmou, a kolik z nich uznají; zda u vyřizování stížností dělají interně rozdíly mezi řadovým uživatelem a firemním zákazníkem.

Jejich reakce budeme sledovat a přineseme je v nejbližší době.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám