Článek čtvrtečního Práva, který upozornil na to, že operátoři ve srovnání s cenami v západní Evropě, například Rakousku, dřou Čechy z kůže, vyvolal značné negativní reakce čtenářů na adresu operátorů. [celá zpráva]

Na otázku, zda jste spokojeni se službami svého operátora, přes 48 procent z nich uvedlo, že nikoliv a že jim nevyhovuje ani jeden. Výslovně spokojeno je pouze necelých 30 procent čtenářů.

Podle stesků lidí jim operátoři aktivují služby, které ve skutečnosti nechtějí, a účtují si za ně pořádnou paletu či je marketingově manévrují k tomu, aby utratili každý měsíc několik tisíc, jinak zaplatí vysoké penále; chtějí po nich platit údajné gigantické datové přenosy ze zahraničí, které ani naráz v jednom spojení nelze technicky uskutečnit, a často čtenáři poukazují na to, jak štědří jsou operátoři vůči klientům na Západě.

Místo 800 korun účet na 20 tisíc

Jedná se však i o případy, kde operátoři hrají s klientem přetahovanou o tisíce korun. „Pořídili jsme pro našeho zaměstnance neomezený paušál. SIM karta byla vložena do Smartphonu, přenesla 420 MB dat a na konci měsíce přišel účet na domácí GPRS ve výši 22 tisíc bez DPH,“ napsal Právu šéf soukromé firmy, která u operátora celkem měsíčně nechá kolem sto tisíc korun.

„Někdy se podaří takovou útratu převést zpětně na neomezené GPRS a je to přeúčtováno na 800 korun. Teď je ovšem nesmírný tlak na inkaso a oni mi to nepřeúčtují. Na poznámku, že to není férové, jsem obdržel souhlasnou poznámku, ale s tím, že spousta subjektů si toho vůbec nevšimne, a pro operátora je to dnes významná část příjmů. Těch dvacet tisíc mi bylo nakonec kompenzováno jinak, ale jen díky tomu, že jsme VIP zákazníci,“ uzavřel pražský podnikatel.

Ušetří milión, ale z auta se nedovolají

Vysoce postavený manažer jiné zahraniční firmy se Právu svěřil, že společnost přešla k jinému operátorovi s tím, že měsíčně ušetří milión korun. „Když ale jedeme v autě a musíme se s někým spojit, tak se nejednou nedovoláme, nebo až na třetí čtvrtý pokus. Operátor nám ukazuje grafy a zprávy s tím, že vše je v pořádku, že nespojil jen čtyři procenta hovorů a že garantuje 100procentní spojení na první pokus při rychlosti do 90 kilometrů v hodině, čemuž se ale jen smějeme,“ dodal manažer.