Nejhorší je, že některé pravidelné platby často nemůžete zadat do trvalého příkazu, protože se mění nejen částka, ale i identifikační symboly.

Přitom, když peníze pošlete jinam, žijete v domnění, že jste složenku či fakturu včas uhradili, a zatím vám může naskakovat penále, protože nesprávný příjemce není povinen vám peníze automaticky vracet, ani o tom nemusí vědět.

Je to stejné, jako když omylem někomu nabijete kredit na mobilním telefonu. Je v podstatě na příjemci, zda vám peníze vrátí, nebo se musíte obrátit na soud. Banky vám maximálně pomohou pouze s identifikací druhé strany.

Banka identifikuje příjemce, ale dolovat peníze z něho nebude

V České spořitelně špatně pošlou peníze zhruba tři tisíce lidí ročně. Nezbývá pak nic jiného, než kontaktovat banku, a ta (buď za poplatek několika stovek korun nebo u některých je to v rámci Česka zdarma) vyhledá onoho „šťastného“ příjemce.

Potom si ale už člověk musí poradit sám. Banky peníze v těchto případech za své klienty nevymáhají.

„Zavádíme proto novou možnost přijímat platební dokumenty v elektronické podobě, které se zároveň automaticky převedou do platebního příkazu, jen stačí pouze odsouhlasit,“ uvedla Denisa Salátková za ČSOB a Poštovní spořitelnu.