Právo na to upozornila Česká asociace pojišťoven (ČAP) i jednotlivé pojišťovny.

„Pracovníkovi na call centru bývalý moderátor sdělil, že je VIP a díky tomu vyžaduje zvláštní servis. Důvod? V osmdesátých a devadesátých letech moderoval na slovenském rozhlase vlastní show. Po tomto zásadním odhalení popsal, že na dvorku u jeho chalupy se po dešti sesunulo bahno před jeho vozidlo tak, že s ním teď nemůže ze svého pozemku vyjet,“ konstatovala ČAP.

Chtěl, aby jeho terénní vůz nechala pojišťovna vytáhnout ze dvorku vrtulníkem nebo jeřábem. Až po půl hodině se několika pracovníkům call centra opilé bývalé „hvězdě“ konečně podařilo vysvětlit, že letecké služby standardně k pojištění z provozu odpovědnosti vozidla neposkytují.

Počet zásahů skutečně zoufalým motoristům roste

Počet asistenčních zásahů pojišťoven, které dostávají řidiče ze skutečně nepříjemných situací, ovšem narůstá. Například Global Assistance, která poskytuje asistenci motoristům hned několika pojišťovnám, zaznamenává každý rok o deset procent více asistencí.

„Loni byl nejhorším měsícem prosinec,  kdy jsme zasahovali celkem u 7 544 případů," uvedl ředitel asistenčních služeb Global Assistance Pavel Strapko.

Asistence bývá v rámci havarijního i povinného ručení

Asistenční služby většina pojišťoven poskytuje u havarijního i povinného ručení. „Klientům pomůžeme u nehody, poruchy, ale také v případě defektu pneumatiky,“ dodala Renata Svobodová, tisková mluvčí České podnikatelské pojišťovny.

„Nejvíce pomáháme klientům Kooperativy a ČPP, pro které jsme loni realizovali 58  tisíc zásahů. Většinou se jednalo o asistence u dopravních nehod, ve 12 tisících jsme vyjížděli k poruchám vozidel,“ upřesnil Strapko.

Pozor na vykutálené lafetáře

„Často se ale stává, že se ve stresu po dopravní nehodě řidiči nechají přesvědčit nabídkou od odtahové služby, která se na místě nehody náhle objeví. Jejich ceny bývají většinou významně nadhodnocené a neodpovídají obecným standardům, proto se může podobná služba klientovi nepříjemně prodražit,“ varoval Milan Kaňa z Kooperativy.

Předražené odtahové služby, které nemají smlouvy s pojišťovnami, jsou většinou spřažené s dispečinkem některé ze složek záchranného systému a v regionu krouží tak dlouho, dokud nedostanou tip ke konkrétní nehodě.

„Říkáme jim lafetáři, podle nájezdové plošiny na odtahovém autě. Z vyděšených motoristů skutečně většinou vytáhnou nehorázné peníze a lidé se pak diví, že to pojišťovna nechce krýt. Nejlepší je po nehodě, když zabezpečíte místo nehody, poskytnete případně první pomoc, zavoláte záchranku a policii vše další řešit přímo s asistenční službou své pojišťovny,“ dodal Václav Bálek z Allianz.