"Oproti loňskému roku jsme zaznamenali velký nárůst poptávky po realizaci firemních večírků a oslav. Zatímco vloni se tyto výdaje škrtaly a mnohé firmy upustily od pořádání předvánočních oslav, letos je to zcela jiné," sdělila Eva Fruhwirtová z agentury Commservis.com.

Zatímco v roce roce 2007 Commservis.com od října do ledna zorganizovala pro klienty 76 firemních večírků, v roce 2008 jejich počet klesl na 52 a loni na pouhých osm akcí. Na letošní předvánoční období a leden má agentura objednáno 73 firemních večírků.

Vyšší poptávku po firemních večírcích a akcích letos registruje také společnost Firemky. "Se sezonou jsme spokojeni a pozorujeme nárůst objednávek. Letos jsme už udělali 80 až 100 různých firemních akcí, což je o zhruba 20 procent více než loni," uvedl jednatel společnosti David Wardas, podle kterého lze očekávat vyšší počet objednávek také na vánoční večírky.

Firmy často objednávají na poslední chvíli

"Na hodnocení vánoční sezony je sice zatím brzy, protože hodně společností posílá objednávky až na poslední chvíli, je ale vidět, že firmy už pomalu začínají otevírat vrátka," uvedl.

Fruhwirtová upozornila, že ekonomická krize naučila manažery a podnikatele více zvažovat účel vynaložených prostředků. "Odvracejí se od tradičních hostin s alkoholem. Večírky jsou více koncipovány tematicky, s možností relaxace a zážitků," podotkla.