Redakci Práva kontaktovali další lidé, kteří tvrdí, že operátor bez jejich vědomí převedl jejich telefonní číslo na jinou, cizí osobu, a oni přišli i o kredit.

„Bez mého vědomí převedli u Vodafone mé číslo na někoho jiného. Řekli mi, že to bylo chybou operátorky, která zadala špatné číslo do počítače,“ popisuje Pavel K. z Prahy.

Pizzeria odříznutá od svých zákazníků

„V lednu se stalo, že jsme osm dní měli číslo odpojené od provozu, a to z důvodu převodu na jinou osobu,“ sdělil Právu Miloslav Římský z olomoucké firmy provozující pizzerii.

Podle něho se bezprostředně poté propadly tržby podniku o 75 procent, neboť zákazníci se nemohli dovolat.

 

Ve většině uvedených případů se jedná o nešťastnou kombinaci lidské chyby a anonymní předplacené SIM karty, u které nemáme dostatek informací.Alžběta Weinfurtová, Vodafone

 

„Zákaznický servis (Vodafone) neposkytnul objektivní vysvětlení, co se vlastně s číslem stalo,“ uvedla v reklamačním dopise majitelka pizzerie Jana Škavronková. Po mnoha urgencích jí bylo číslo opět zprovozněno. „Omluvou byl volný kredit za 500 korun,“ konstatoval její kolega Římský.

Překlepla se v čísle

„V sobotu 9.10. přestalo mé číslo od Vodafonu fungovat. Ukázalo se, že vydali novou SIM kartu s mým číslem někomu jinému. Na prodejně zjistili, že jedna z pracovnic si sice v sobotu ověřila zákazníka heslem i občanským průkazem, ale při vydání nové SIM karty špatně zadala telefonní číslo,“ napsal čtenář Jiří P.

Syn se divil, kam se vypařil kredit

„Před čtyřmi lety se mi stalo totéž. Dobila jsem synovi kredit 200 korun a druhý den mi sdělil, že mu zmizel. Zjistila jsem, že číslo je registrováno na nějakého podnikatele,“ vzpomíná Věra J. z Brna.

Operátor jí sdělil, že pán tohle číslo kdysi měl, a teď požádal o paušál, tak mu to převedli.

„V té době však číslo již minimálně rok používal můj syn. Slíbili, že to napraví a pošlou bonus ve výši 200 korun. Řešili to týden, ale pro opětovnou aktivaci, jsem musela poslat dalších 200 korun. Operátor sice zaslal zpět kredit 200 korun, ale už nevrátil, co na čísle bylo původně,“ dodala Věra J.

„Bez mého vědomí u Vodafone manipulovali s firemními SIM kartami,“ tvrdí Pavel Stejskal z firmy AlarmComp.

Může za to kombinace lidské chyby a nedostatku identifikačních dat, tvrdí Vodafone

„Ve většině uvedených případů se jedná o nešťastnou kombinaci lidské chyby a anonymní předplacené SIM karty, u které nemáme dostatek informací k ověření identity skutečného vlastníka,“ reagovala v písemném stanovisku k těmto případům Alžběta Weinfurtová z tiskového oddělení Vodafone.

Ubezpečuje, že ve všech případech Vodafone „zajišťuje ve spolupráci se zákazníkem rychlou nápravu, kterou umožňují systémy, uchovávající historii transakcí včetně převodu čísla“.

„Doporučujeme zákazníkům využít co nejvíce možností identifikace karty, které nabízíme i při zachování anonymity uživatele, jako je například heslo v naší samoobsluze či PIN. Pokud zákazník netrvá na anonymitě, pak nejlepší je identifikace osobními údaji,“ uzavřela Weinfurtová.

Operátoři také s odvoláním na smluvní podmínky upozorňují na to, že když předplacenou kartu nepoužíváte delší dobu, může být číslo prodáno někomu jinému. Potíž je, že pak můžete přijít o kredit, který by ale měl být nahrazen.

560 korun se vytratilo navzdory tomu, že číslo používal

Problémy s čísly se ukázaly poté, co Právo v úterý přineslo informace, že telefonní číslo Jaroslava N. z Prahy, fungující na předplacenou kartu, zaregistroval Vodafone bez jeho vědomí na úplně jinou osobu. Číslo však používal průběžně, bez delší přestávky.

Vinou převodu registrace čísla, o němž nevěděl, přišel zprvu o kredit ve výši zhruba 560 korun, který na kartě podle svého odhadu měl.

Operátor nejprve jeho situaci neřešil, až poté, co Jaroslav N. věc předal Právu, Vodafone v jeho případě chybu v plné míře uznal, poslal mu zpět původní kredit ve výši zhruba 560 korun a navíc volný kredit v hodnotě tisíc korun.

Přehmaty i u jiných operátorů

Vodafone není jediný, kdo takto chybuje. "Stalo se mi, že u O2 mi jedno z tandemových čísel na paušálu přidělili někomu jinému. Toto číslo měl můj školou povinný syn a přiběhl celý zdrcený - prý mu nějaký pán v telefonu nadával, že je zloděj a určitě ukradl telefon a sprostě mu nadával,“ napsal Právu Leo L. z Ostravy.

Při kontrole se po mnoha přepojování u operátora podle něho našla chyba v lidském faktoru, kdy jedna firma registrovala více telefonů, operátor se překlepl v čísle, a přidělil jim číslo, které používal syn pana Lea.

„Napravili to, ale ani se neomluvili,“ dodal Leo L.